تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۴۱۴۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

«کنور» ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

‌می‌متالز - شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی هشت ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۱۷ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در آبان ماه توانست میزان تولید خود را افزایش دهد و به روند مطلوبی برساند. این شرکت قصد دارد در ادامه سال جاری، روند افزایش تولید را هم در بخش کنسانتره و هم در گندله ادامه دهد. در بخش فروش نیز صبانور با اینکه در سال جاری با قطعی برق مواجه شد، اما توانست به فروش مناسب محصولات خود ادامه دهد و درآمد‌های خوبی به ویژه در زمینه فروش کنسانتره کسب کند.

نمودار ۱ نشان می‌دهد صبانور طی هشت ماه سال ۱۴۰۰، ۲۷۴ هزار و ۲۴۴ تن گندله تولید کرده است. این شرکت در هشت ماه سال ۱۳۹۹ حدود ۳۱۷ هزار و ۷۳۱ تن گندله تولید کرده بود.

«کنور» ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

صبانور توانسته است در هشت ماه امسال، ۸۷۴ هزار و ۱۱۵ تن کنسانتره خشک تولید کند. این شرکت در هشت ماه سال قبل، حدود ۹۹۲ هزار و ۱۸۹ تن کنسانتره خشک تولید کرده بود.

«کنور» در دوره هشت ماهه سال جاری در مجموع یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۵۹ تن محصول تولید کرد. صبانور در مدت مشابه سال گذشته، حدود یک میلیون ۳۳۱ هزار و ۸۲ تن محصول تولید کرده بود.

نمودار ۲ حاکی از آن است که شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی هشت ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۹۸ هزار و ۲۲۱ تن گندله فروخته است. این شرکت در هشت ماه سال ۱۳۹۹، حدود ۲۶۰ هزار و ۲۵ تن گندله فروخته بود.

«کنور» ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

«کنور» در هشت ماهه امسال، ۵۶۱ هزار و ۳۶۵ تن کنسانتره خشک به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش، حدود ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال قبل، ۴۳۰ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره خشک فروخته بود. گفتنی است صبانور در هشت ماه سال گذشته، ۴۱ هزار و ۵۱۹ تن گندله نیمه پخته نیز فروخته بود.

صبانور طی هشت ماه سال جاری، حدود ۶۵۹ هزار و ۵۸۶ تن محصولات سنگ‌آهنی به فروش رساند. این شرکت در دوره هشت ماهه سال ۱۳۹۹، ۷۳۱ هزار و ۶۷۷ تن محصول فروخته بود.

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، صبانور در هشت ماه سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۲۰۳ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال از محل فروش گندله درآمد کسب کرد. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ توانسته بود چهار هزار و یک میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال از راه فروش گندله درآمد به دست آورد.

«کنور» ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

«کنور» در هشت ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۴ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره خشک، درآمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۲۲۴ درصدی است. در هشت ماه سال ۱۳۹۹، صبانور توانسته بود چهار هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال از فروش کنسانتره خشک درآمد داشته باشد.

در مجموع شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی هشت ماه سال ۱۴۰۰، ۱۷ هزار و ۷۶۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۱۰۵ درصد رشد داشته است. این شرکت در دوره هشت ماهه سال قبل، هشت هزار و ۶۶۴ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال درآمد به دست آورده بود.

در نمودار ۴ مشاهده می‌شود نرخ گندله شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در آبان ماه سال جاری، ۳۹ میلیون و ۳۵ هزار و ۱۸۶ ریال به ازای هر تن و نرخ کنسانتره نیز ۲۹ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۹۲ ریال به ازای هر تن بوده است؛ بنابراین نرخ محصولات «کنور» در آبان ماه سال جاری تا حدودی با رشد همراه بوده است. در همین حال، میانگین نرخ گندله در هشت ماه سال جاری ۳۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۳۲ ریال به ازای هر تن و نرخ کنسانتره نیز ۲۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۲۸۴ ریال به ازای هر تن بوده است.

«کنور» ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده