تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۵۷۵
کد خبر: ۲۴۱۶۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور خبر داد:

افزایش ۳۰ برابری درآمد سالانه صبانور

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور گفت: در ۴ سال گذشته، درآمد سالانه صبانور ۳۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، محمد کلانتری افزود: در راستای توسعه هر چه بیشتر شرکت صبانور، با هماهنگی هلدینگ یک استراتژی ترسیم کردیم و طبق آن قرار است میزان تولید کنسانتره در صبانور به پنج میلیون تن و میزان تولید گندله نیز به پنج میلیون تن برسد. همچنین قرار است طبق برنامه‌ریزی، در این مدت تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی حدود هشت میلیون تن در سال باشد؛ بنابراین برنامه‌ریزی کرده‌ایم با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سود‌های کسب شده در صبانور در همین شرکت سرمایه‌گذاری شود و با این سود‌ها بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای کنسانتره و گندله به صورت جدی دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در پنج سال گذشته در حوزه استخراج سنگ‌آهن از یک میلیون تن به سه میلیون تن رسیده و استخراج سنگ‌آهن خود را سه برابر افزایش داده است.

کلانتری افزود: تولید کنسانتره در صبانور طی چهار سال گذشته از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن افزایش یافته و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تولید در این حوزه بوده‌ایم. ضمن اینکه واحد گندله‌سازی در صبانور وجود نداشت و این واحد در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و اکنون با تمام ظرفیت ۵۰۰ هزار تن مشغول تولید است.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور خاطرنشان کرد: درآمد صبانور از سال ۱۳۹۶ که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود، تا پایان امسال به سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید. به این ترتیب در حوزه یاد شده، صبانور طی چهار سال گذشته توانست درآمد سالانه خود را ۳۰ برابر کند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی آن را دنبال خواهیم کرد، توسعه اکتشافات است. در حال حاضر، اکتشافات تکمیلی را انجام می‌دهیم. میزان ذخیره قطعی معادن در حدود ۵۵ میلیون تن است، اما امیدوار هستیم با اکتشافاتی که در سال جاری شروع کردیم و در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد، ۲۲ هزار متر حفاری اکتشافی محقق شود. با این اکتشافات، امیدواریم میزان ذخایر قطعی سنگ‌آهن صبانور از ۵۵ میلیون تن به ۱۵۰ میلیون تن افزایش یابد.

کلانتری تاکید کرد: به دلیل رشد درآمد صبانور طی سه چهار سال اخیر، قصد داریم علاوه بر فعالیت در حوزه سنگ‌آهن و فولاد، به سایر حوزه‌های فلزی ازجمله طلا و مس و سرب و روی نیز وارد شویم. در این رابطه، پهنه‌های اکتشافی مختلفی را واقع در استان‌های غربی کشور مانند کردستان، همدان، زنجان و آذربایجان در اختیار خواهیم گرفت تا در دیگر حوزه‌های فلزی نیز فعالیت کنیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده