تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۴۱۷۶۷
سرویس خبر : انرژی

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری وزارت نفت در جمع‌آوری گاز‌های همراه

‌می‌متالز - مدیرکل HSE و پدافندغیرعامل وزارت نفت از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری این وزارتخانه برای پروژه‌های جمع‌آوری‌گاز‌های همراه نفت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مظاهر انصاری روز یکشنبه (۵ دی‌ماه ۱۴۰۰) در مراسم رونمایی از پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل در واحد‌های بهره‌برداری مارون۶، مارون ۳ و منصوری گفت: اختصاص این میزان اعتبار نشان از اهتمام و توجه وزارت نفت برای مسائل محیط زیست این منطقه دارد.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها از سوزانه شدن سالانه ۹ میلیارد مترمکعب گاز‌های همراه نفت و رها شدن سالانه ۳۳ میلیون تن دی‌اکسید کربن جلوگیری به‌عمل می‌آید که این میزان معادل ۳تا۴ درصد کل تولید دی‌اکسید کربن کشور است که از این نظر کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

انصاری افزود: تعدادی از این پروژه‌ها کوتاه‌مدت و تعدادی بلند مدت هستند که امیداواریم همه آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسند و برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

مدیرکل HSE و پدافندغیرعامل وزارت نفت با اشاره به سیاست‌های جدید این وزارتخانه در زمینه محیط زیست گفت: وزارت نفت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته‌های پیشنهادی جدیدی برای کار‌های نوآورانه و خلاقانه در نظر گرفته است.

وی افزود: پروژه‌های محیط زیست در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است و ما موظف و مسئول هستیم در جایی که زندگی می‌کنیم به مسائل محیط زیست توجه داشته باشیم.

انصاری، رعایت اصل توسعه متوازن را در فعالیت‌های صنعت نفت یادآور شد و گفت: در طرح‌های توسعه باید برنامه‌ریزی داشت و بدون آن با مشکل مواجه خواهیم شد و درصورتی‌که برنامه‌ریزی وجود داشته باشد به توسعه پایدار خواهیم رسید و محیط زیست آسیب نخواهد دید.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده