تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۴۲۱۰۵
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی صنعت برق خبر داد:

خاموشی مراکز مجاز استخراج رمز ارز در کشور به منظور مدیریت مصرف برق

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق، از خاموشی مراکز مجاز رمز ارز به منظور مدیریت مصرف برق در کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، "مصطفی رجبی مشهدی" در ارتباط زنده با برنامه روی خط خبر گفت: هر سال در دوره سرد سال به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی، نیروگاه‌ها دچار محدودیت سوخت می‌شوند و از این جهت ضروری است اقدامات لازم برای کاهش مصرف برق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات بحث روشنایی معابر و نظارت بر مصرف ادارات به منظور مدیریت مصرف برق آنهاست، افزود: مراکز استخراج رمز ارز در مجموع با مصرف حدود ۲۰۹ مگاوات، امسال در اولویت قرار گرفته و از مدار خارج شدند.

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به میزان تولید برق نیروگاه‌ها افزود: در شرایط کنونی پیک شبانه حدود ۴۱ هزار مگاوات است که قطعا این عدد از تابستان که ۶۷ هزار مگاوات بوده، خیلی کمتر است؛ یعنی ما باید در تابستان به دلیل فعالیت دستگاه‌های سرمایشی ۶۰ درصد تولید برق بیشتر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز هم همچنان با شدت ادامه دارد و همه این اقدامات در این جهت است که بتوانیم برق بخش‌های خانگی و صنعتی را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در بخش روشنایی هم توانستیم ۳۶۴ مگاوات مصرف را کاهش دهیم تا بتوانیم در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری برق پایدار داشته باشیم.

رجبی مشهدی در پایان با بیان اینکه از طریق سامانه برق من امکان ثبت مراکز غیرمجاز فراهم شده و افراد می‌توانند این مراکز را ثبت کرده و هیچ ردی از آن‌ها به جا نماند، گفت: تاکنون به کسانی که در شناسایی مراکز استخراج رمز ارز همکاری داشته‌اند ۵.۳ میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

عناوین برگزیده