تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۸۷۹
کد خبر: ۲۴۲۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اکبری تالارپشتی مطرح کرد

جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی با طرح حمایت از کارخانجات

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی از تعطیلی و پلمپ بنگاه‌های تولیدی جلوگیری می‌کند، گفت: تعطیلی کارخانجات به دلیل تخلفات مدیران آن به نفع کشور نیست و موجب بیکاری تعداد زیادی کارگر و ایجاد اختلال در چرخه اقتصادی خواهد شد، این طرح همچنین دست قاضی را برای مجازات‌های جایگزین مانند الزام به افزایش اشتغال یا توان تولید باز می‌کند.

به گزارش می‌متالز، عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به تصویب دوفوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی در صحن علنی مجلس، گفت: از آنجا که در حال حاضر بسیاری از واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی به دلیل بدهی‌های بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و... به تعطیلی کشیده شده است، طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی تدوین شد تا این واحد‌ها تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس طرح مذکور هیچ واحد تولیدی و صنعتی پلمپ نمی‌شود، زیرا تعطیلی کارخانجات و به زندان رفتن فعالان اقتصادی به نفع کشور نیست و موجب بیکاری تعداد زیادی کارگر و ایجاد اختلال در چرخه اقتصادی خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه این طرح از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌کند، به موجب آن فعال اقتصادی به دلیل جرائم اقتصادی به زندان نمی‌رود و دست قاضی برای مجازات‌های جایگزین نظیر الزام به افزایش توان تولید یا به کارگیری نیرو‌های جدید باز می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از آنجا که دوفوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی در جلسه امروز صحن علنی مجلس تصویب شد، این طرح و پیشنهادات مربوط به آن در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده