تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۴۲۳۲۰
سرویس خبر : انرژی

روسیه: عدم برنامه ریزی یکی از دلایل بحران گاز در اروپاست

‌می‌متالز - معاون نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که یکی از دلایل بحران کنونی گاز در کشور‌های اروپایی عدم برنامه ریزی مقامات آنهاست.

به گزارش می‌متالز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، تأکید کرد که بحران کنونی گاز در اروپا تنها با افزایش عرضه برای پاسخگویی به تقاضای فزآینده می‌تواند پایان یابد، اما نمی‌توان پیش بینی کرد که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی درباره زمان پایین آمدن قیمت‌ها دشوار است، گفت: به نظر من، باید عرضه گازی وجود داشته باشد که تقاضای اروپا را به طور کامل پوشش دهد. ذخایر مناسب در انبار‌های گاز زیرزمینی باید ایجاد شود تا به طور مطمئن زمستان طی شود.

نواک افزود: اگر بخش بیشتری از مصرف (گاز) در اروپا با واردات بلندمدت از روسیه، الجزایر و نروژ حمایت شود، وضعیت قیمت‌ها باثبات‌تر خواهد بود.

این مقام روسی همچنین گفت: یکی از دلایل بحران انرژی در اروپا عدم برنامه ریزی است. وی تأکید کرد که سیاستمداران اروپایی امید‌های زیادی به بازار و قیمت لحظه‌ای داشتند، بازاری که در آن "امروز گاز وجود دارد و فردا وجود ندارد".

نواک همچنین گفت که روسیه از نظر فیزیکی آماده افزایش تولید و صادرات گاز است.

وی در ادامه افزود: منابع موجود در روسیه این امکان را فراهم می‌کند که خواسته‌های مصرف کنندگان اروپایی در هر حجمی برآورده شود.

معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد که در عین حال، شرکت گازپروم "نیاز به قرارداد‌های بلندمدت دارد، چرا که سرمایه گذاری‌های هنگفتی برای افزایش تولید و بازپرداخت در بلندمدت مورد نیاز است. "

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده