تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۴۲۵۸۰
سرویس خبر : انرژی

پوتین: خط لوله نورد استریم ۲ آماده تحویل گاز به اروپاست

‌می‌متالز - رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم ۲ که از این کشور به آلمان کشیده شده است، دارای گاز بوده و برای شروع پمپاژ و صادرات به اروپا کاملاً آماده است.

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم ۲ که از روسیه به آلمان کشیده شده است، دارای گاز بوده و برای شروع پمپاژ و صادرات به اروپا کاملاً آماده است.

این در حالی است که فرایند صدور تأییدیه‌های نظارتی این خط لوله در طرف آلمانی متوقف شده است.

پوتین با قدردانی از تکمیل پروژه ۱۱ میلیارد دلاری این خط لوله گاز طبیعی که ایالات متحده مدت‌ها برای جلوگیری از آن تلاش کرده بود، در یک جلسه دولتی که با حضور الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم برگزار شد، گفت: مایلم به گازپروم و شرکای شما در نورد استریم ۲ برای تکمیل پروژه و ایجاد این مسیر بزرگ که آماده کار است تبریک بگویم.

طی این اظهارات، پوتین برای اولین بار اعلام کرد که بخش دوم این خط لوله با طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر با گاز پر شده است و تاکید کرد که فعال شدن این خط لوله به طور اجتناب ناپذیر قیمت گاز را در اروپا که اخیرا به بالاترین رقم خود رسیده است، کاهش می‌دهد. وی گفت به محض شروع جریان گاز، تأثیر مثبت "فوری" بر بازار احساس خواهد شد.

پوتین توضیح داد: این مطمئناً تأثیر فوری بر قیمت در بازار نقدی و خرید لحظه‌ای خواهد داشت؛ و البته همه کشور‌ها و مردمی که گاز روسیه را مصرف می‌کنند، خودشان آن را احساس خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که توقف فرآیند صدور مجوز این خط لوله در آلمان ادامه داشته باشد. پیش بینی‌ها حاکی است که پیش از پایان نیمه اول سال ۲۰۲۲ این مجوز از سوی سازمان‌های نظارتی آلمان صادر نخواهد شد.

طی یک مصاحبه جداگانه، یکی از مقامات بلندپایه کرملین نیز افزایش قیمت گاز در اروپا را بحرانی خودساخته خواند که عمدتاً به دلیل عدم برنامه ریزی مقامات این قاره رخ داده است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: پیش بینی درباره اینکه دوره قیمت‌های بالای گاز چه زمانی به پایان می‌رسد دشوار است. به نظر من باید عرضه گازی وجود داشته باشد که تقاضای اروپا را به طور کامل پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده