تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۴۷۱
کد خبر: ۲۴۰۸۴۷
سرویس خبر : انرژی

کاهش دوباره صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله یامال

‌می‌متالز - عرضه گاز طبیعی روسیه به آلمان از طریق خط لوله یامال_اروپا دوباره در روز یکشنبه کاهش یافت و به حدود ۳۷۰ هزار کیلووات ساعت رسید.

به گزارش می‌متالز، اطلاعات گسکید، اپراتور خط لوله آلمان نشان می‌دهد عرضه گاز طبیعی روسیه به آلمان از طریق خط لوله یامال_اروپا دوباره در روز یکشنبه کاهش یافته است.

جریان گاز طبیعی تا اواسط روز یکشنبه از مرز آلمان و لهستان تا ساعتی حدود ۳۷۰ هزار کیلووات ساعت پایین آمده بود، در حالیکه در کل روز بیش‌از ۴ میلیون کیلووات ساعت بوده‌است.

جریان گاز طبیعی روسیه به اروپا که از بلاروس می‌گذرد، از روز شنبه رو به کاهش بوده و تا ۱۲۰۰۰۰۰ کیلووات ساعت پایین آمده‌است. متوسط صادرات گاز روسیه از این مسیر در ماه دسامبر بین ۹ میلیون تا ۱۲ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

هنوز دلیل کاهش صادرات از این خط لوله مشخص نیست و شرکت گازپروم هم هیچ پاسخی به این شرایط نداده‌است.
شرکت گازپروم روسیه گاز را از چندین مسیر به اروپا می‌فرستد و ارسال ظرفیت مازاد بر قرارداد‌های ثبت‌شده را طی مزایده‌هایی از طریق اوکراین به آلمان و خط لوله یامال انجام می‌دهد.

این شرکت هیچ ظرفیت مازادی برای عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال در ماه دسامبر ثبت نکرده و ظرفیت‌های کوچک صادرات را در مزایده‌های روزانه طبق درخواست مشتریان ثبت می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده