تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۴۷۵۸۱
سرویس خبر : انرژی

صادرات گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین از سرگرفته شد

‌می‌متالز - شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شرکت گازپروم روسیه با رزرو روزانه ۱۰۹ میلیون متر مکعب از ظرفیت خط لوله گاز اروپا از طریق خاک اوکراین، صادرات را از سر گرفته است.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شرکت گازپروم روسیه با رزرو روزانه ۱۰۹ میلیون متر مکعب از ظرفیت خط لوله گاز اروپا از طریق خاک اوکراین، صادرات را از سر گرفته است.

بر اساس یک قرارداد ۵ ساله که در سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود، انتظار می‌رود این شرکت سالانه ۴۰ میلیارد متر مکعب گاز را از طریق اوکراین به اروپا تحویل دهد.

این خبر باعث کاهش قیمت گاز شد که مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد به طوری که قیمت‌های آتی در ماه مارس به زیر ۹۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسید.

گازپروم روسیه روز سه شنبه گزارش داد که فروش گاز طبیعی روسیه به کشور‌های خارج از اتحاد جماهیر شوروی سابق طی ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱.۳ درصد کاهش یافته است، در حالی که تولید کلی این کشور افزایش یافته است.

طبق گزارش‌ها، سطح ذخایر گاز اروپا در چند ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسیده و قیمت انرژی در این منطقه را افزایش داده است. این در حالی است که برخی از مقامات اتحادیه اروپا گازپروم را به توقف عمدی عرضه متهم می‌کنند. البته گازپروم می‌گوید که منابع اضافی قبل از ۲ فوریه رزرو نشده است.

گازپروم در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: تحویل گاز این شرکت طبق درخواست مصرف کنندگان و با رعایت کامل تعهدات قراردادی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده