تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۴۲۹۹۸
سرویس خبر : انرژی

تولید گاز غول انرژی روسیه در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

‌می‌متالز - مدیرعامل گازپروم روسیه اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۲۱ تولید گاز خود را به میزان ۶۲.۲ میلیارد متر مکعب افزایش داد و به ۵۱۴.۸ میلیارد متر مکعب رساند. این رقم طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه است.

به گزارش می‌متالز، الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم روسیه اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۲۱ تولید گاز خود را به میزان ۶۲.۲ میلیارد متر مکعب افزایش داد و به ۵۱۴.۸ میلیارد متر مکعب رساند. این رقم طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه است.

میلر گفت: صادرات گاز به کشور‌های خارج از اتحادیه کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع در سال ۲۰۲۱ با ۵.۸ میلیارد متر مکعب افزایش به ۱۸۵.۱ میلیارد متر مکعب رسید.

میلر اضافه کرد که در عین حال، ۱۵ کشور خرید گاز از خط لوله روسیه را در سال گذشته افزایش دادند. بیشترین رشد توسط بزرگترین مصرف کنندگان گاز این کشور یعنی آلمان (با رشد ۱۰.۵ درصدی)، ترکیه (با رشد ۶۳ درصدی)، ایتالیا (با رشد ۲۰.۳ درصدی) صورت گرفته است.

رئیس گازپروم در ادامه تأکید کرد: افزایش تولید گازپروم سهم بزرگی از رشد مصرف جهانی گاز در سال ۲۰۲۱ را پوشش داد.

همچنین، از اول ژانویه ۲۰۲۲، گازپروم به سطح جدیدی از صادرات گاز به چین بر اساس یک قرارداد بلندمدت دوجانبه و از طریق خط لوله "نیروی سیبری" Power of Siberia، رسید.

میلر گفت: گازپروم در سال ۲۰۲۱ حداکثر حجم گاز از سال ۲۰۱۳... یعنی ۲۵۷.۸ میلیارد متر مکعب را به بازار روسیه عرضه کرد. وی افزود که این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ است. این رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۱.۹ میلیارد متر مکعب گاز بوده است.

وی در ادامه تأکید کرد که شرکت گازپروم همچنین انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ حداکثر نتایج مالی را در کل تاریخ خود و همچنین سود سهام به ثبت برساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده