تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۴۲۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش اعتراضی فعالان بورس به پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار

‌می‌متالز - برخی کارشناسان و فعالان بازار با انتشار پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، نسبت به عدم نظرخواهی اعتراض داشته و انتقاداتی را مطرح کردند.

به گزارش می‌متالز، به دنبال انتشار پیش نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، فعالان و کارشناسان این حوزه به تحلیل و انتقاد از بخش‌های جرم انگاری پرداختند.

براین اساس، مهدی آسیما به عنوان یکی از کارشناسان معترض به پیش‌نویس جدید قانون بازار سرمایه در توییتر اعلام کرد: ابراهیم رئیسی هم در ابتدا مردم را برای مشارکت در انتخاب وزرا دعوت کرده بود، ولی حجت عبدالملکی و ... وزیر شدند! نوبت رسیده به داستان نظرخواهی از اهالی بورس برای اصلاح قانون بازار سرمایه!

حمید اسدی هم در توییتر اعلام کرد: پیش نویس قانون بازار که به توسعه جرم‌انگاری و برخورد حداکثری با سهامداران و فعالان و حمایت فوق‌العاده از ناظران و مسوولان بپردازد، نام آن قانون بازار سرمایه نیست. بلکه قانون مقابله با بازار سرمایه است!

به گفته مشکانی فعال بازار سرمایه، بند بند این پیش‌نویس از جرم‌انگاری آموزش و تولید محتوا تا تهدید معاملات فعالان از بیم! تخلف، آشکار‌کننده یک نکته است: برخی از قدرت‌گیری اجتماعی و شبکه‌سازی فعالان بازار سرمایه نگران هستند؛ لذا قصد اعمال محدودیت‌های قانونی را دارند.

مهدی ساسانی هم به کنایه فضای بعد از تصویب پیش نویس طرح نمایندگان مجلس را به تصویر کشید: فکرکن افتادی اوین بقیه دارند از جرم‌ها می‌گویند. یکی اختلاس کرده، یکی کلاهبرداری، یکی … نوبت به تو می‌رسد سر را پایین می‌اندازی و می‌گویی در مورد آینده فلان صنعت نظر و تحلیل را اعلام کردم، سازمان بورس به زندان محکومم کرد! همین اندازه مسخره، همین اندازه ترسناک.

پیام الیاس کردی هم اعلام کرد: سازمان بورس بصورت واضح و مشخص از اهالی بازار سرمایه می‌خواهد وارد بازار رمز ارز شده و آموزش دهند! آموزش و تولید محتوا را جرم‌انگاری تلقی کرده است!

امیر فهیمی هم در اعتراض به طرح نمایندگان مجلس اعلام کرد: اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، دولت قبل را محاکمه کنید که مردم را دعوت کرد، همه سرمایه را به بورس بسپارند و مدعی شد، مشکل بورس را سه روزه حل می‌کند. دست از سر فعالان و دلسوزان بازار سرمایه بردارید. به حد کفایت مشکل در این بازار ایجاد کرده اید!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده