تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۴۲۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظام توزیع کالا باید شفاف باشد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر استانی رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیات دولت به قم در جمع فعالان صنعت، معدن و تجارت این استان، گفت: شفافیت نظام توزیع، قیمت را برای مصرف کننده کاهش می‌دهد و این از کار‌های بسیار کلیدی در این وزارتخانه است.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین با بیان این که درج قیمت تولیدکننده و اصلاح ساختاری در نظام تولید و بازار، بسیار مهم است، ادامه داد: وزارت صمت در این موضوع بسیار جدی است و این اصلاح ساختار را دنبال می‌کند. البته، چون یک تغییر جهت بسیار جدی در روند بازار است، ممکن است چالش‌هایی هم داشته باشد. اما خیلی به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.

وزیر صمت در این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر موانع صدور کارت بازرگانی و همچنین مشکل عدم وجود رایزن بازرگانی گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای موانع صدور کارت بازرگانی حل و فصل ۲۵استعلام از ۲۰دستگاه در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و کسی که مایل به دریافت کارت بازرگانی است، باید فقط در یک دوره کلاس آموزشی شرکت کند و پس از آن بلافاصله کارت بازرگانی صادر می‌شود. درباره رایزن بازرگانی مذاکراتی با اتاق بازرگانی داشته ایم، اما در دولت محدودیت‌هایی در این باره وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت صمت به سمتی می‌رود که مراکز تجاری و رابط‌های تجاری را با همکاری اتاق بازرگانی ایجاد کند و امیدواریم اینگونه کار سریع‌تر انجام شود.

وزیر صمت همچنین در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی استان قم در جمع خبرنگاران، افزایش صادرات و حمایت از صادرکنندگان را از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: وزارت صمت از صادرات کالا‌های تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش و بازاریابی خارجی حمایت می‌کند.

فاطمی در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی استان قم در جمع خبرنگاران، افزود: قم در بخش لوازم خانگی در کل کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته است و امیدواریم این واحد‌ها با حمایت‌ها و اقدامات انجام شده سریع‌تر به سمت صادرات و ارزآوری حرکت کنند.

وی دغدغه‌های فعالان صنعتی و تولیدی قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وظیفه وزارت صمت حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی، معدنی و صنفی است تا دغدغه فعالان اقتصادی فقط کیفیت، فناوری و افزایش صادرات باشد.

وزیر صمت با اشاره به مشکل تامین آب واحد‌های صنعتی قم تاکید کرد: مشکل آب یک معضل عمومی در سطح کشور است. عمده اشتغال استان قم در حوزه صنعت است و این استان یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، لذا از بخش صنعت قم حمایت خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده