تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۴۲۸۴۰
براساس اعلام سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم؛

تکمیل پل خلیج‌فارس به ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه نیاز دارد

‌می‌متالز - سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پروژه پل خلیج‌فارس که این جزیره را به بندرعباس متصل می‌کند، برای تکمیل نیاز به ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش می‌متالز، «افشار فتح‌ اللهی» با بیان اینکه اجرای این پروژه در سه سال آینده به اتمام می‌رسد، افزود: به دلیل زیرساختی بودن طرح، سرمایه‌گذاری باید به صورت دولتی انجام شود، اما کل هزینه می‌تواند در چند بخش تامین شود.

وی در خصوص اجرای طرح تخصیص بنزین به کد ملی در جزیره قشم به صورت پایلوت، تصریح‌کرد: یارانه انرژی با هدف کمک رسانی به اقشار ضعیف برنامه ریزی شد، اما نتوانست این مهم را به طور کامل به ثمر برساند.

فتح اللهی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، این طرح با تخصیص ۱۵ لیتر بنزین به هر فرد، نخست در جزیره کیش و با فاصله ۲ هفته در منطقه آزاد قشم به مدت یک ماه اجرایی می‌شود تا مشکلات آن احصا و پس از رفع آماده اجرا در کشور شود.

وی با بیان اینکه جزیره قشم از ۲۰ کشور جهان بزرگتر است، اظهار داشت: با وجود وسعت و موقعیت جغرافیایی مناسب این منطقه، شاهد رشد و توسعه کافی در سال‌های گذشته نبوده ایم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه توسعه این منطقه آزاد به صورت نامتوازن بوده است، افزود: برهمین اساس لزوم برنامه‌ریزی منسجمی با گروه‌های متخصص وجود داشت که در همین راستا مطالعات انجام، به صورت میدانی بررسی و با واقعیت موجود منطبق شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی انجام شده نقشه راهی با افق سال ۱۴۰۸ است تا با مشخص بودن مسیر تغییر مدیریت خللی در اجرا ایجاد نکند، تاکید کرد: کسب جایگاه نخست صادراتی به ویژه در زمینه پتروشیمی، تبدیل شدن به قطب خاورمیانه، افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، اتصال اقتصاد ملی به جهانی، ارتقای کیفیت زندگی مردم و هوشمند شدن جزیره از جمله اهداف اصلی برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم است.

فتح اللهی افزود: تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مانند پل خلیج فارس، احداث آب شیرین کن، توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و ایجاد پایانه‌های صادراتی از مهمترین برنامه ریزی ها محسوب می‌شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رییس‌جمهوری بار‌ها بر توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های منطقه و همسایه تاکید کرد تا صادرات افزایش پیدا کند و به اهداف پیش بینی شده در این زمینه دست یابیم.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و در ماه‌های گذشته تشکیل هفت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز تصویب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده