تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۴۲۸۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای سال و برای ۳۸.۵ میلیون سهامدار؛

سود سهام ۲۳۶شرکت از طریق سجام واریز شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: از ابتدای امسال تا روز دهم دی ماه جاری، سود سهام ۲۳۶ شرکت به حساب ۳۸ میلیون و ۴۹۸ هزار سهامدار از طریق سامانه سجام واریز شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد باغستانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۳ شرکت سود سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ شرکت نیز در مراحل تکمیل مدارک و فرایند‌های اجرایی پرداخت توزیع سود خود از طریق شرکت سپرده گذاری هستند که با تحقق این امر، امسال شاهد رشد ۲ برابری توزیع سود از طریق سامانه سجام خواهیم بود.

مدیرعامل سمات تصریح کرد: هم اکنون ٢٠ شرکت در صف تکمیل مدارک خود برای توزیع سود از طریق سامانه سجام هستند و حدود ۲۰ شرکت نیز از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) آمادگی خود را برای پرداخت سود از طریق این سامانه اعلام کرده اند.

باغستانی با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی و بانکی برای پرداخت سود تمامی شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است، گفت: امیدواریم با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی، از سال آینده شاهد توزیع سود سهام تمام شرکت‌ها از طریق سامانه سجام باشیم.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده