تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۲۴۲۹۰۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس کمیسیون صنایع خبر داد؛

صادرات قطعات خودرو به کشور‌های مختلف محقق شود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت تحقق صادرات قطعات خودرو به کشور‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پایداری تولید مستلزم صادرات است.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست بررسی واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی بشل با بیان اینکه در بودجه سال جاری و برای تامین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مجلس هشت میلیارد دلار ارز مصوب کرد و دولت قبلی آن را مصرف کرده بود و برای بقیه سال چیزی نگذاشت.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی مطالبه گری قوی داشته باشد، گفت: دولت باید استانداران را از چهره‌های اقتصادی انتخاب کند تا ظرفیت استان را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: همچنین از دولت خواستیم تا وضعیت سفارتخانه‌ها را درست کند و چهره‌های آن را اقتصادی کند، زیرا به نفع کشور، اقتصاد و امنیت کشور خواهد بود، چون هر تولیدی اگر صادرات محور نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

اکبری تالارپشتی ادامه داد: همچنین اگر موفق باشیم از ایرانیان خارج از کشور ۱۰۰ میلیارد دلار پول بگیریم و آن‌ها را به سرمایه گذاری تشویق کنیم، دیگر مشکلی از نظر اقتصادی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صادرات قطعات خودرو به کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر قطعه ساز درست و حسابی داشته باشیم، خودروساز خوبی خواهیم بود، زیرا هر تولیدی برای پایداری باید قابلیت عرضه به بازار‌های همسایه را داشته باشد.

وی گفت: نباید واحد تولیدی را بی جهت تعطیل و فعال اقتصادی را زندانی کرد.

منبع: خبرگزاری بازار (تحلیل بازار)

عناوین برگزیده