تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۴۲۹۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گزارش عملکرد ۷ ماهه بخش تسهیلات نظام بانکی؛

افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش صنعت معدن

‌می‌متالز - گزارش عملکرد ۷ ماهه نظام بانکی در حوزه پرئداخت تسهیلات نشان می‌دهد تسهیلات پرداخت در بخش صنعت و معدن ۶۷.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش جدید وزارت صمت طی ۷ ماه سال جاری تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مبلغ تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف مجموعا ۱۴ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

این مقدار تسهیلات در ۶ دسته مسکن، کشاورزی، بازرگانی، صنعت و معدن، خدمات و متفرقه پرداخت شده که سهم هر بخش به ترتیب ۷۵۴.۷، ۱۰۳۰.۱، ۲۲۳۲.۲، ۴۳۹۷.۶، ۶۴۱۱.۶ و ۲.۷۵ هزار میلیارد ریال است. بر این اساس سهم هر بخش به ترتیب ۵.۱، ۶.۹، ۱۵.۱، ۲۹.۷، ۴۳.۲ و ۰.۰۲ درصد است.

افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش صنعت معدن


این مقدار در ۷ ماهه سال گذشته به ترتیب ۴۷۷.۶، ۶۱۸.۳، ۱۷۱۵.۳، ۲۶۳۰، ۳۵۵۰.۳ و ۴.۶۸ هزار میلیارد ریال بوده است. بررسی تفاوت مبالغ پرداخت شده در ۷ ماهه سال گذشته نسبت به ۷ ماهه سال جاری نشان می‌دهد مبالغ فوق به ترتیب ۵۸، ۶۶.۶، ۳۰.۱، ۶۷.۲، ۸۰.۶ درصد رشد داشته، اما تسهیلات پرداختی در بخش متفرقه ۴۱.۳ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تسهیلات پرداختی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۶۴.۸ درصد رشد داشته و از ۸۹۹۶.۱ هزار میلیارد ریال به تقریبا ۱۴ هزار و ۸۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش صنعت معدن

همچنین در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در قابل پروژه رونق تولید در ۸ ماهه ۱۴۰۰ تعداد کل ثبت نام ۱۲ هزار و ۱۲۴ فقره بوده که ۶۳۹۹ مورد به ارزش ۳۶۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شده و از این مقدار ۳۰۳۹ فقره به ارزش ۱۱۳ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش صنعت معدن

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده