تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۳۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۴۳۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۵ درصدی صادرات ازمرز کیله سردشت+فیلم

‌می‌متالز - در ۹ ماهه سالجاری انواع کالا از گمرک کیله سردشت به کشور عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، رئیس گمرک کیله سردشت  با اشاره به اهمیت بازارچه کیله این شهرستان گفت: بازارچه مرزی کیله یکی از بازارچه‌های مهم و فعال اقتصادی استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود که در جهت توسعه و معیشت اقتصادی مردم افزایش ۲۵ درصدی صادرات ازمرز کیله سردشتمنطقه نیز نقش بسزایی دارد.

یوسف شریف پور افزود: از ابتدای سال روزانه با بیش از ۱۵۰ کامیون حامل کالا‌های صادراتی ودر مجموع با تناژ ۴۶۰ هزار تن وزن کالا از این مرز روانه بازار کشور عراق شده است.

وی اظهار کرد: عمده کالا‌های صادراتی مصنوعات فلزی، پلاستیکی و شیشه ای، مبل، کاشی، ایزوگام، لوازم مرغداری، لوازم قنادی، اشیا تزئینی و دکوری، کفش، گچ ساختمانی و اتصالات پلی اتیلن است.

شریف پور همچینین به واردات در این بازارچه اشاره و بیان کرد: واردات با رویه مزیت جدید مرزی نیز امسال با ورود ۸ قلم کالا شامل، انواع کولر گازی، ظروف شیشه‌ای و لاستیک سواری به ارزش ۳۶۰ هزار دلار با تناژ ۹۰ هزار تن در این بازارچه انجام شده است.

در ۹ ماهه سالجاری انواع کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار از گمرک کیله سردشت به کشور عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بازارچه

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

عناوین برگزیده