تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۳۳۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش پرمیوم پلت سنگ آهن اسفنجی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

‌می‌متالز - قیمت پایه سنگ آهن اسفنجی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافت، اما برخی معامله گران به دلیل افزایش احتمالی عرضه در سال آینده، این قیمت را نپذیرفتند.

شاخص پرمیوم پلت سنگ آهن اسفنجی

به گزارش می‌متالز، پرمیوم پلت سنگ آهن اسفنجی (DR) مربوط به حمل و نقل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت، در شرایطی که پرمیوم این محصول در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ دلار در هر تن باقی مانده است.

بنابراین، ارزیابی فست مارکت نشان داد شاخص پرمیوم پلت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد از نوع آهن اسفنجی (DR) با مبدا خاورمیانه در روز جمعه ۳۱ دسامبر حدود ۵۰ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت اعلام شده نسبت به ماه قبل بدون تغییر بود.

شاخص برآورد شده برای پرمیوم پلت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد با مبدا برزیل در ماه دسامبر به طور متوسط ​​۱۳۲.۰۲ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود. باید توجه داشت که این محصول از سال ۲۰۱۹ به عنوان مبنای قرارداد‌های پرمیوم پلت DR استفاده شده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد پرمیوم پلت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد در ماه نوامبر برابر ۱۱۰.۹۲ دلار در هر تن گزارش شده بود.

شرکت معدنی Vale که صادرکننده کلیدی پلت سنگ آهن اسفنجی (DR) و تعیین کننده روند بازار است، پرمیوم خود را برای پلت‌های DR در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۵۸ دلار در هر تن اعلام کرد. منابع انتظار دارند سایر تامین کنندگان این حرکت را دنبال کنند.

در این میان متال بولتن نقل کرد که با این حال، همه خریداران در زمان انتشار این خبر، شاخص اعلام شده برای پرمیوم را نپذیرفتند.

به نقل از یک منبع خبری مستقر در بازار، پرمیوم پلت سنگ آهن اسفنجی (DR) مطمئناً افزایش خواهد یافت، اما به احتمال زیاد در محدوده ۵۶ – ۵۸ دلار در هر تن خواهد بود.

فعالان بازار در روز جمعه ۳۱ دسامبر اعلام کردند تنها آن دسته از خریدارانی که به طور کامل حجم پلت DR مورد نیاز خود را تامین نکرده اند، افزایش کامل پرمیوم پلت را پذیرفته اند. این در حالی است که خریدارانی که از منابع ذخیره شده خود مطمئن بودند تلاش کرده اند تا با اشاره به افزایش احتمالی عرضه در سال ۲۰۲۲، در مورد پرمیوم کمتر مذاکره کنند.

تحلیل میانگین قیمت پرمیوم سنگ آهن در ماه‌های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت پرمیوم پلت سنگ آهن فاین ۶۵ درصد با مبدا برزیل در ماه سپتامبر برابر ۱۴۲.۸۳، در ماه اکتبر برابر ۱۴۳.۲۴ و در ماه نوامبر برابر ۱۱۰.۹۲ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود که در روز جمعه ۳۱ دسامبر به ۱۳۹.۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده