تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۴۳۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲ هدف بانک مرکزی از تغییر در شیوه فروش ارز مسافرتی

‌می‌متالز - بانک مرکزی با هدف ساماندهی فروش ارز و جلوگیری از تخلفات تغییراتی را در سرفصل فروش ارز مسافرتی انجام داده و سهمیه فروش ارز برای سفر‌های بدون نیاز به روادید را به ۳۰۰ یورو کاهش داده است.

به گزارش می‌متالز، براساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه سنا، سهمیه ارز مسافرتی تغییراتی پیدا کرده و طبق آن، میزان فروش ارز مسافرتی توسط صرافی‌ها برای کشور‌های نیازمند به روادید ۲ هزار یورو و برای کشور‌های بدون نیاز به روادید معادل ۳۰۰ یورو تعیین شده است.

این اقدام بانک مرکزی در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی است؛ پیش از این و براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای همه مسافران اعم از سفر هوایی، زمینی و دریایی، برای سفر به کشور‌های نیازمند به دریافت روادید یا غیر از آن به طور یکسان ۲ هزار و ۲۰۰ یورو یا ۲ هزار و ۴۰۰ دلار بود.

با این حال بازرسی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های نظارتی و گزارشات مردمی حکایت از برخی از تخلفات در این زمینه داشت و براساس تصمیمات اتخاذ شده در نهاد ناظر پولی مقرر شد براساس تکلیف دولت، بانک مرکزی در سرفصل‌های مسافرتی تغییراتی اعمال کند.

بر این اساس سرفصل‌های ارز مسافرتی به سه طبقه تقسیم شده‌اند که به سفر‌های هوایی با روادید ۲ هزار یورو، سفر‌های هوایی بدون روادید ۳۰۰ یورو و سفر‌های زمینی، ریلی و دریایی ۳۰۰ یورو ارز مسافری تعلق می‌گیرد.

بانک مرکزی تاکید کرده که این اقدام در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی انجام گرفته و هیچ‌گونه کمبودی ارزی از این نظر وجود ندارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده