تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۷
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۳۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیوستن فعالان زنجیره مواد معدنی و فلزی به سامانه جامع تجارت/ ثبت اطلاعات ۹۵ درصد برخی از کالا‌ها در سامانه

‌می‌متالز - سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: در حال حاضر فعالان در حوزه کالا‌های معدنی مثل زنجیره فولاد، سیمان و ... ورود کردند و زنجیره مواد معدنی و فلزی نیز به مرور در سامانه جامع تجارت اضافه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حمید محله‌ای در خصوص روند ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی در سامانه جامع تجارت، گفت: ۹۰ الی ۹۵ درصد ثبت اطلاعات برخی از کالا‌ها در سامانه جامع تجارت درج شده و شفافیت نیز در حد معقول است.

وی افزود: تمامی کالا‌هایی که در کشور عرضه و خرید و فروش می‌شوند را نمی‌توانیم در سامانه جامع تجارت درج کنیم بلکه فقط کالا‌های مهم و با اهمیت را که از نظر تنظیم بازار، قیمت و ایجاد تلاطم در بازار طبقه‌بندی کرده و در این سامانه قرار می‌دهیم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: حدود ۳۰ گروه کالایی وارد موضوع رصد شده است و تمامی زنجیره تأمین مکلف شده‌اند اطلاعات را از ابتدای تولید درج کنند که این روند ادامه دارد همچنین تاریخی را نیز اعلام می‌کنیم تا بقیه کالا‌ها نیز وارد ثبت اطلاعات در این سامانه شوند و نیاز است یک سری زیرساخت‌ها انجام شود.

محله‌ای بیان کرد: برخی از فعالین تجاری که در چند گروه کالایی فعال هستند زمانی که یکبار برای یک گروه کالا ثبت‌نام کرده و اطلاعات می‌فرستند اطلاعات سایر کالا‌ها را نیز ارسال می‌کنند، ولی برخی از فعالین تجاری که تا کنون برای ثبت اطلاعات ورود پیدا نکرده باید اضافه شوند و درج اطلاعات کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فعالان در حوزه کالا‌های معدنی مثل زنجیره فولاد، سیمان و ... ورود کردند و زنجیره مواد معدنی و فلزی نیز به مرور در سامانه جامع تجارت اضافه می‌شود.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در خصوص روند تکمیل سامانه جامع تجارت تا پایان سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در حال حاضر نیز تکامل سامانه جامع تجارت تحقق پیدا کرده و هر لحظه آمار واردات و اظهار واردات در شبکه توزیع جهت تأمین کالا را بررسی می‌کنیم.

محله‌ای عنوان کرد: میزان تأثیر سامانه جامعه تجارت بستگی به این دارد که چقدر می‌توانیم احاطه و تسلط در شبکه‌های توزیع داشته باشیم تا بدون ایجاد مشکل بتوانیم تنش‌ها را کاهش دهیم، بنابراین هم‌اکنون نیز تکمیل سامانه جامع تجارت تحقق پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی پارامتر‌ها خارج از وزارت صنعت، معدن و تجارت است که شامل پارامتر‌های بیرونی بوده مثل تغییر نرخ ارز، امکان تأمین ارز و ... که در شبکه‌ها و تولید تأثیر می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده