تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۴۳۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تحقیق و تفحص از ارز ۴۲۰۰ تومانی پس از طراحی ساختار آن آغاز می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مقدمات تحقیق و تفحص از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فراهم شده است و تفحص پس از طراحی ساختار آن آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از عملکرد دولت پیشین در استفاده از ارز ترجیحی اظهار داشت: مقدمات تحقیق و تفحص از سازوکار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و تأمین کالا‌های اساسی در دولت پیشین فراهم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال طراحی ساختار‌های تحقیق و تفحص هستیم گفت: از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی هزینه و در این بین سود‌های کلانی نصیب برخی افراد شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به مبلغ تخصیص داده شده به ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا در نتیجه این تحقیق و تفحص، تحقیق سنگینی است که با انجام بررسی‌های لازم در کمیسیون آن را آغاز می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری گیلان: اسناد واگذاری تالاب "کیاکلایه لنگرود" باطل و پهنه‌های تحت تصرف احیاء می‌شود

وی درباره نظارت مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی ابراز داشت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه عظیمی را برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته و آن به مجلس ارائه کرد که کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه مشخص کرده که تمام شاغلان در شرکت‌های دولتی اعم از روسا، هیات مدیره و کارکنان باید تمام پرداختی‌ها را در سامانه دولت ثبت کنند و این ثبت حقوق از دریافت حقوق‌های غیرمتعارف جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل مردم روستای کچا و روستا‌های هم‌جوار در حوزه عدم بازنگری در طرح هادی گفت: در اجرای طرح هادی روستایی و اصلاح آن اشکالاتی در اقدامات بنیاد مسکن، منابع طبیعی و امور اراضی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های مذکور پس از بازنگری طرح هادی حریم روستا را کوچک می‌کنند عنوان کرد: این امر باعث می‌شود محلی که تا پیش از این کاربرد مسکونی داشته را از کاربرد مسکونی خارج کنند لذا تأکید ما این است که اسکان روستاییان در طرح هادی پررنگ دیده شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمال متولیان اجرا و بازنگری طرح هادی در گیلان اظهار داشت: متأسفانه دستگاه‌های متولی اجرا و بازنگری طرح هادی در این زمینه کم‌کاری کردند و ما پیگیر اصلاح طرح هادی برای حل مشکل مردم هستیم.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به سوال پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل قطعی آب در سراوان رشت افزود: قطعی آب سراوان از کمبود آب نشأت نمی‌گیرد و مربوط به ایرادات موجود در حوزه انتقال است و قرار بر این شد که مسوولان امر با اصلاح لوله مشکل قطعی آب را حل کنند.

وی همچنین درباره مشکل قطعی اینترنت در سراوان رشت با بیان اینکه این گریبان‌گیر بسیاری از مناطق در سطح کشور است که مخابرات کشور باید آن را حل کند گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده تا با جایگذاری فیبر نوری مشکل قطعی اینترنت سراوان رشت را برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده