تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۴۳۶۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مجرد‌ها بدون تاهل هم در نهضت ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند

‌می‌متالز - درحالی یکی از شروط خانه‌دار شدن آقایان مجرد در نهضت ملی مسکن تاهل است که متقاضیان مجرد می‌توانند بدون این شرط در طرح مذکور نیز صاحبخانه شوند.

به گزارش می‌متالز، قرار است از دوشنبه آینده ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ ثبت‌نام آقایان مجرد در نهضت ملی مسکن آغاز شود. معاون وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه گذشته با اشاره به ثبت‌نام ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار خانوار در نهضت ملی مسکن، گفته بود تمامی این متقاضیان به‌جز حدود ۱۰۰ هزار نفر پالایش شده‌اند.

وی با بیان این‌که فهرست متقاضیان پالایش‌شده به کارتابل استان‌ها و سازمان‌های مربوط ارسال شده است، افزود: پس از این مرحله، کنترل فیزیکی مدارک و شرط پنجم یعنی سکونت ۵ سال بررسی می‌شود.

وی همچنین با اعلام "امروز آخرین مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان نهضت ملی مسکن است"، تصریح کرد: ۱۵ دی‌ماه آخرین مهلت برای دوره ثبت‌نامی است که از ۲۸ مهرماه امسال آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر این اساس در دوره جدید ثبت‌نام، آقایان مجرد بالای ۲۳ سال می‌توانند از دوشنبه هفته آینده ۲۰ دی‌ماه اقدام به ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز با اعلام ثبت‌نام ۲.۵ میلیون متقاضی در نهضت ملی مسکن از فرضت ۲ ماهه برای ثبت‌نام در شهر‌های باقیمانده خبر داد.

پروانه اصلانی با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای ۶۴۰ شهر شروع شده که به مرور تعداد شهر‌ها افزایش یافت، افزود: پرونده شهر‌هایی که از ۲۸ مهرماه ثبت‌نام در آن‌ها شروع شده بود د ۱۵ دیماه بسته شد.

وی با بیان این‌که از روز دوشنبه ۲۰ دیماه ثبت‌نام ۷۲۰ شهر آغاز می‌شود، تصریح کرد: ثبت‌نام آقایان مجرد در دستور کار بوده که هنوز دستورالعمل آن نهایی نشده است.

به گزارش تسنیم، گرچه تاهل یکی از شروط اصلی در زمان تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن به آقایان مجرد است، اما این متقاضیان در صورتیکه در زمان مقرر متاهل نشوند می‌توانند واحد‌های طرح مذکور را تحویل بگیرند، البته با قیمت روز.

محمود‌زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه در این‌باره گفته است: در صورتی که متقاضیان در موعد تحویل متأهل نشده باشند، تمام تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای آن‌ها حذف و واحد مسکونی به‌قیمت روز تحویل می‌شود.

وی توضیح داد: در صورتیکه مجرد‌ها در زمان تحویل، متاهل نشده باشند، علاوه بر هزینه زمین هزینه ساخت و ساز، تمام تخفیفات مربوط به پروانه ساختمانی، تسهیلات، مالیات و ... حذف و تمام زینه‌های مربوط به واحد مسکونی بر اساس قیمت روز محاسبه و از متقاضیان مجرد دریافت خواهد شد.

متوسط قیمت هر واحد مسکونی ساخته شده در تهران طی آذرماه امسال به ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. اگر قرار باشد در نهضت ملی مسکن مساحت واحد‌ها ۱۰۰ متر مربع باشد، متقاضیان بدون احتساب یارانه‌های دولتی بیش از ۳.۲ میلیارد تومان پرداخت کنند. مبلغی که قطعا تا دو سال آینده یعنی زمان تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده