تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۴۳۶۵۲
سرویس خبر : انرژی

برآورد خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل به شبکه برق کشور

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: طبق برآورد‌های انجام شده تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه برق استان‌های سیل زده وارد شده است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه برغم خسارات وارده به شبکه برق در استان‌های سیل زده، اکنون شرایط در کشور عادی است، افزود: خسارات وارده به شبکه برق در استان‌های سیل زده درحال جبران و رفع محدودیت است.

وی با اشاره به بروز سیلاب گسترده در استان هرمزگان گفت: ۴۰ هزار مشترک در شهرستان‌های پارسیان، بندر عباس، بندرخمیر و جاسک پس از بروز سیلاب دچار قطعی برق شدند که اکنون رفع شده و برق رسانی به کمتر از ۱۰۰ مشترک در مناطق صعب العبور رسیده است که البته برق این تعداد مشترک نیز به دلیل خطرات احتمالی و مشکلات تردد و نبود مسیر، همچنان قطع است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: سیلاب استان‌های فارس در شهرستان‌های لامرد و مهر بطور کامل رفع شده است و مردم در این شهرستان‌ها برقدار هستند؛ البته پس از بروز سیلاب در ساعاتی چند صد مشترک بی برق شدند که هم اکنون برطرف شده است.

رجبی مشهدی با اشاره به بروز خاموشی در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: چند صد مشترک در این حادثه دچار قطعی برق شدند که برق آن‌ها برقرار شده است، البته برخی از مشترکین به دلیل مسائل ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی همچنان با خاموشی مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده