تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۴۳۶۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پرونده مسکن مهر فاز ۹ پردیس تا پایان سال بسته می‌شود/ تحویل همه واحد‌ها تا ۷۵ روز دیگر

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس با یادآوری این‌که ساخت دیوار‌های حائل فاز ۹ قدیم ناپایدار بود، گفت: مسکن مهر این فاز تا پایان سال تحویل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم نظری‌نیا درباره مشکلات سایت مسکن مهر فاز ۹ قدیم شهر پردیس، اظهار کرد: این سایت شامل حدود ۳۷۰۰ واحد مسکن مهر است که این تعداد جزو واحد‌هایی هستند که قبل از سال ۹۰ جانمایی شدند.

وی ادامه داد: قرار بود این واحد‌ها در فاز ۳ جانمایی شود که به دلیل نبود زمین، در فاز ۹ قدیم جانمایی شد.

وی با بیان این‌که فاز ۹ قدیم به دلیل توپوگرافی و جنس خاک منطقه خاصی است، اضافه کرد:‌این فاز دارای مشکلات خاصی است؛ ۳۷۰۰ واحد الان به مرحله خوبی رسیده‌اند. در اینجا دیوار‌های حائل بزرگی داشته‌ایم که ساخت آن‌ها از سال ۹۰ آغاز شد و مقداری ناپایداری بودند.

عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس بیان کرد:‌این دیوار‌ها به لحاظ سازه‌ای مشکلاتی داشت که از سال ۹۶ یک پیمانکار خاص و مقاوم‌ساز برای این مقاوم‌سازی دیوار‌های حائل به‌کار گرفته شد. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به قیمت سال ۹۶ در این فاز هزینه و دیوار‌های حائل مقاوم‌سازی شد.

نظری‌نیا یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات این فاز، وجود چشمه‌ها و آب‌های سطحی و زیرزمینی فراوان بود که پس از مطالعه علاوه بر هدایت آب‌های سطحی و آب‌های زیرسطحی به خوبی مدیریت کنیم.

وی گفت: همچنین سه پیمانکار مشکل‌دار برای ۱۰۰۰ در این فاز داشتیم که کار نمی‌کردند و سه پیمانکار خوب را جایگزین آن‌ها کردیم. پیمانکاران مشکل‌دار پیوندگران امید، ساترپ و افق سپهر خرم بودند. خوشبختانه پیمانکاران جدید کار را به‌خوبی پیش‌می‌برند.

وی افزود: به‌عنوان نمونه پروژه ساتراب تکمیل و تحویل متقاضیان شد. از ۳۷۰۰ واحد فاز ۹ قدیم، ۲۷۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده است. از ۱۰۰۰ واحد تحویل نشده نیز حدود ۷۰۰ واحد تقریبا آماده شده که نواقص جزیی و نصیبات آن‌ها باقیمانده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، ایرا لبرز است که ۵۴۰ واحد است که یک بلوک آن‌ها تحویل شده است. حدود ۴۸۰ واحد این سایت تحویل نشده که اخیرا در جلسه با پیمانکار توافق شد تا پایان سال کل پروژه‌ها تحویل دهیم.

نظری‌نیا با بیان این‌که مشکلات عمده فاز ۹ قدیم عمدتا برطرف شده است، تصریح کرد: فاز ۹ قدیم جزو فاز‌های خوب شهر پردیس است، ضمن این که تمام فاز تا پایان سال تحویل می‌شود. پروژه‌های مسکن مهر این فاز از نظر زیرساخت‌ها، آب، فاضلاب و برق مشکلی نداریم و در حال ساخت مسجد، مدرسه، پارک و.. هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده