تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۴۳۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز آمریکا پایان دوره طلا را پیش‌بینی می‌کند

‌می‌متالز - بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز آمریکا پیش‌بینی می‌کند بیت کوین در ۲۰۲۲ با رسیدن به ۱۰۰۰۰۰ دلار، سهم بازار طلا را در اختیار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، طبق گفته یکی از تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز آمریکا، بیت کوین در ۲۰۲۲ سهم بازار طلا را در اختیار می‌گیرد. ارزش ارز‌های مجازی و سرمایه‌های دیجیتال در سال جاری میلادی افزایش‌یافته و روزبه‌روز تمایل سرمایه‌گذاران به آن‌ها بیشتر می‌شود.

طبق لیست پیش‌بینی‌های زاک پاندل، تحلیلگر این بانک در ۲۰۲۲، بیت کوین به‌احتمال زیاد سهم بیشتری نسبت‌به ۲۰ درصد فعلی در بازار دنیا خواهد داشت. این رقم با مقایسه سرمایه بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری بیت کوین در برابر ارزش ۲.۶ تریلیون دلاری سهم طلا در سرمایه‌گذاری‌های جهانی محاسبه‌شده است.

در گزارش این تحلیلگر آمده‌است اگر قیمت بیت کوین از ۱۰۰ هزار دلار بگذرد، می‌تواند ۵۰ درصد از سهم بازار دنیا را در اختیار داشته باشد.

طبق اطلاعات کوین دسک، بیت کوین در ساعت ۲ بعدازظهر به وقت گرینویچ در روز چهارشنبه حدود ۴۶۴۵۶ دلار معامله می‌شد. بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ازنظر سرمایه بازار سال سختی در ۲۰۲۱ داشت. از حدود ۶۰ هزار دلار در آوریل تا ۳۰ هزار دلار در جولای سقوط کرد و بعد در نوامبر به ۶۹ هزار دلار رسید.

بیت کوین طی چند هفته گذشته و پس‌از سقوط شدید در ماه دسامبر تلاش کرد از مرز ۵۰ هزار دلار بگذرد. بااین‌وجود طرف‌داران ارز مجازی و تحلیلگران بازار هنوز نسبت‌به آینده این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند ارزش بیت کوین در ۲۰۲۲ شش‌رقمی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده