تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۴۳۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

آخرین مهلت ایجاد تناظر بین پذیرنده‌های فعال با پرونده‌های مالیاتی مودیان اعلام شد

‌می‌متالز - مودیان مالیاتی می‌توانند برای ایجاد تناظر پذیرنده‌های فعال با پرونده‌های مالیاتی خود و جلوگیری از دریافت مالیات مضاعف و جرایم قانونی از پنجره واحد خدمات مالیاتی استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، در راستای ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی، سازمان امور مالیاتی یک واسط نرم‌افزاری در پنجره ملی خدمات مالیاتی ایجاد کرده است که مودیان با مراجعه به آن می‌توانند فهرست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده کنند.

همچنین زمینه‌ای فراهم شده تا به کمک این پنجره ملی امکان اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی متناظر، درخواست غیرفعال‌سازی پذیرنده، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد فعالیت جدید متناسب با پذیرنده وجود داشته باشد.

بدین ترتیب بنابر اعلام محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان این آخرین مهلت مودی برای تناظر پذیرنده‌های فعال قبلی با پرونده‌های مالیاتی اوست.

با توجه به ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی، موظف به ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی است.

بنابر بررسی‌های انجام شده هنوز تعدادی از دستگاه‌های کارت‌خوان و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و طبق قانون، بانک مرکزی باید نسبت به غیرفعال‌سازی آن‌ها اقدام کند.

در این راستا سازمان امور مالیاتی به عنوان آخرین مهلت برای ایجاد تناظر پذیرنده‌های فعال با پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از دریافت مالیات مضاعف و جرایم قانونی یک واسط نرم‌افزاری در پنجره ملی خدمات مالیاتی ایجاد کرده است.

در فرآیند مرتبط با این واسط نرم‌افزاری، مودی می‌تواند از طریق شماره ملی خود وارد پنجره واحد خدمات مالیاتی شده و فهرست تمامی پذیرنده‌های خود را مشاهده کند. همچنین امکان اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی متناظر، درخواست غیرفعال‌سازی پذیرنده، حذف ثبت نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی و یا ایجاد فعالیت جدید متناسب با پذیرنده را دارد.

منبع: اخبار اتاق ایران 

عناوین برگزیده