تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۲۴۳۱۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

سامانه‌های فروشگاهی، زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی

‌می‌متالز - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: سامانه‌های فروشگاهی، ابزاری کارآمد برای دستیابی به عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی است.

به گزارش می‌متالز، سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست بررسی مسائل مالیاتی جامعه پزشکان که با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما حل مشکلات و تأمین رضایت اقشار مختلف مودیان مالیاتی از جمله پزشکان به عنوان متولیان سلامت مردم در وضعیت شیوع ویروس کرونا است.

وی اظهار داشت: سازمان مالیاتی جهت تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده ها، اطلاعات متقن و واقعی است، چنانچه نظام مالیاتی به اطلاعات، ریزداده‌ها و جزئیات دقیق از میزان فروش فعالان اقتصادی دسترسی داشته باشد، شناسایی درآمد به شکل واقعی تری صورت می‌گیرد و به محاسبه دقیق‌تر مالیات می‌انجامد و درنهایت کمتر شاهد فرار مالیاتی خواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بر اهمیت پایانه‌های فروشگاهی در تحقق عدالت مالیاتی و حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: با اجرای قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد جامعه پزشکی از این ظرفیت مهم جهت ایجاد شفافیت بیشتر در فعالیت‌های خود استفاده نمایند، چرا که در صورت استفاده از این بستر و ظرفیت مالیاتی، مأموران مالیاتی براساس شواهد و قرائن موجود و مستندات اخذ شده در سیستم‌های مالیاتی، مالیات آن‌ها را تعیین و مطالبه می‌نمایند.

در پایان این نشست خردمند، رئیس سازمان نظام پزشکی استان به دغدغه‌ها و مشکلات مالیاتی پزشکان، داروخانه‌ها و سایر اعضای نظام پزشکی و افزایش هزینه‌های مراکز درمانی با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت و خواستار تشخیص مالیات پزشکان و مراکز درمانی به صورت کارشناسی، تخصصی و عادلانه شد.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده