تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۴۳۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور مجوز استفاده از یوان دیجیتال در چین

‌می‌متالز - شرکت فناوری تنسنت چین به کاربران کیف پول «وی چت پی» این امکان را می‌دهد که از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین برای پرداخت استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فناوری تنسنت چین یوان دیجیتال را به کیف پول «وی چت پی» اضافه کرد و به کاربران این امکان را داد که از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین برای پرداخت استفاده کنند.

کاربران وی چت برای استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی در نقل‌وانتقال‌های خود باید اول هویت خود را از طریق اپلیکیشن e-CNY تایید کنند. این اپلیکیشن توسط بانک مرکزی چین ساخته شده‌است و پس‌از فعال‌سازی آن، کاربران اجازه خواهند داشت این ارز دیجیتال را در وی چت پرداخت کرده یا دریافت کنند.

نمونه آزمایشی این اپلیکیشن در اوایل هفته گذشته راه‌اندازی شد.

وی چت که توسط شرکت تنسنت ساخته‌شده یک نرم‌افزار پیام‌رسان مهم در چین است و بیش‌از یک میلیارد کاربر دارد. این پیام‌رسان به همراه علی پی، دو اپلیکیشن برتر در چین هستند که خدمات مختلفی را پوشش می‌دهند.

چین از ۲۰۱۴ در فکر راه‌اندازی یک ارز دیجیتال دولتی است. یوآن دیجیتال که بیش‌از یک‌سال است به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده، تا پایان اکتبر ۲۰۲۱، ۹.۷ میلیارد دلار نقل‌وانتقال مالی را پوشش داده بود.

چین قصد دارد استفاده از اپلیکیشن e-CNY را قبل‌از بازی‌های المپیک زمستانی در سال جاری میلادی گسترش دهد. بانک مرکزی چین در نظر دارد یوان دیجیتال را برای این رویداد که در چهارم فوریه در پایتخت چین برگزار می‌شود آماده کند.

شرکت تنسنت همچنین اعلام کرد به‌دنبال اولین تجربه پرداخت با یوان دیجیتال در دهکده المپیک زمستانی پکن است که در ۲۷ ژانویه بازمی‌شود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده