تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۳۹۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمان واریز یارانه دی مشخص شد

می متالز - مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها از واریز یکصد و سی و یکمین یارانه نقدی در روز دوشنبه ۲۰دی ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، از آنجایی که یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه به حساب سرپرستان خانوار، دوشنبه ۲۰دی ماه واریز می‌شود. آیا مبلغ واریز این یارانه جدید شده است؟

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز یکصد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰دی ماه سال جاری خبر داد.

وی با اعلام این خبر عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوار‌ها واریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، نوزدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی دی ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

واریز یارانه جدید از بهمن

احتمالا از بهمن‌ ماه واریز یارانه جدید شروع شود، در واقع دولت قصد دارد یارانه جدید را به یارانه معیشتی بنزین که در روز دهم هر ماه واریز می‌شود اضافه کند.

به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که دولت در واریز یارانه جدید دست نگه داشته این است که موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را در مجلس نهایی کند. اگر دولت از یک سو یارانه جدید را قبل از حذف نهایی ارز ترجیحی واریز کند و از سوی دیگر نمایندگان با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت نکنند، پرداخت یارانه جدید یک تکلیف دیگر روی دوش دولت می‌گذارد.

در واقع دولت برای واریز یارانه جدید مصمم است، اما شرط پرداخت آن را حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌داند، چرا که با کسری بودجه و افزایش هزینه‌ها، نقدینگی ندارد که با اتکای به آن یارانه جدیدی بدهد؛ بنابراین کسانی که منتظر واریز یارانه جدید هستند، احتمالا پس از تصویب نهایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، این یارانه را دریافت کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده