تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۴۴۰۷۸
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

یک هزار مگاوات توان تولید برق نیروگاه بوشهر وارد مدار می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ظرفیت یک هزار مگاواتی تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی رجبی مشهدی» درباره زمان بازگشت نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید، افزود: نیروگاه اتمی مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده در حال تعمیرات است و امروز در مدار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بازگشت ظرفیت یک هزار مگاواتی تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید، می‌تواند کمک موثری در راستای افزایش پایداری شبکه برق کشور در این روز‌های سرد سال باشد.

واحد‌های حرارتی تولید برق که سهمی حدود ۹۰درصدی در تأمین برق کشور دارند، به‌ خاطر محدودیت‌های سوخت‌رسانی (اعم از گاز طبیعی و سوخت مایع) در روز‌های سرد سال با محدودیت‌هایی در تولید مواجه‌اند و متولیان امر در حال تلاش هستند هرچه در سوخت‌رسانی گاز طبیعی به نیروگاه‌ها ناشی از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی محدودیت ایجاد می‌شود، با جایگزین کردن سوخت مایع، نیاز برقی کشور را بدون اختلال تامین کنند. ظرفیت تولید پایدار برق هسته‌ای می‌تواند این روز‌ها به کمک شبکه برق کشور بیاید.

نهم آذرماه امسال بود که مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر دارای یک واحد یک هزار مگاواتی است، گفت: این واحد حدود پنج تا ۶ سال است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال حاضر برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده و اوایل دی ماه وارد مدار خواهد شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مزیت بزرگ این نیروگاه استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی است و برنامه‌ریزی شده که ۲ واحد یک هزار مگاواتی دیگر هم با توجه به زمان‌بر بودن ساخت این نیروگاه‌ها تا حدود ۶ یا هفت سال آینده در اختیار داشته باشیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده