تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۳۲۷
‌می‌متالز - درحالی که فعالان تاکسی‌های اینترنتی از عدم واریز سهمیه سوخت خود مطابق گذشته گلایه‌مند هستند، پیگیری‌های متعدد از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بی‌نتیجه مانده و این شرکت حاضر به پاسخگویی نیست.

به گزارش می‌متالز، رانندگان فعال در سرویس‌های تاکسی اینترنتی به صورت اعتباری سهمیه سوخت دریافت می‌کنند. این اعتبار سهمیه از سوی نهاد‌های دولتی واریز می‌شود؛ به طوری که اسامی رانندگان واجد شرایط دریافت سهمیه سوخت و میزان پیمایش ماهانه آن‌ها که از سوی شرکت‌های اینترنتی محل فعالیت این رانندگان به وزارت کشور ارسال شده، از سوی وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جهت واریز اعلام می‌شود.

بر این اساس، سهمیه خودرو‌های تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷۵ لیتر بنزین است و با سقف ۳۰۰ لیتر در اختیارشان قرار می‌گیرد و خودرو‌های دوگانه‌سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت دارند و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

از اواخر آذرماه تا میانه دی‌ماه، تعداد زیادی از فعالان تاکسی‌های اینترنتی به صورت مستمر تماس گرفته و خواستار پیگیری چرایی واریز نشدن سهمیه بنزین خود مطابق گذشته شده‌اند.

برخی از این افراد اعلام کردند که با حدود ۳ ماه تاخیر در واریز سهمیه‌های خود مواجه‌اند و برخی نیز مدعی شدند که سهمیه خود را کامل دریافت نکرده‌اند و اغلب این رانندگان اعلام می‌کردند، هیچ نهادی حاضر به پاسخگویی شفاف به آن‌ها نیست.

پیگیری قریب به ۱۵ روزه از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص چرایی ایجاد اختلال در واریز سهمیه بنزین فعالان تاکسی‌های اینترنتی بی‌نتیجه مانده و مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حاضر به هیچ‌گونه پاسخ‌دهی در این باره نیستند.

آمادگی دارد هر زمان مسوولان این شرکت و مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران حاضر به پاسخگویی شدند، اظهارات مدیران و یا اطلاعیه رسمی این شرکت‌ها را در این خصوص منتشر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده