تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۴۴۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جمع‌آوری اطلاعات خانه‌های خالی با ابزار‌های کنترلی-حمایتی

‌می‌متالز - کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه جمع‌آوری اطلاعات خانه‌های خالی، گفت: باید از ابزار‌های کنترلی و حمایتی در این رابطه استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، علی فرنام با بیان این‌که اصل قضیه و شاید دشوارترین موضوع مربوط به مالیات بر خانه‌های خالی، شناسایی این خانه‌هاست، اظهار کرد: قبل از دهه ۸۰ مالیات بر خانه‌های خالی را داشته‌ایم، اما عملکردی تقریبا نداشت و قانونگذار آنرا مراعا دانسته و رها کرد چراکه امکان احصا نبوده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۴ که قانون مصوب شد، نبود سامانه و اطلاعات مطرح شد. البته در زمان وزارت راه و شهرسازی وقت این موضوع پیگیری نشد. اما طی یکسال اخیر مالیات بر خانه‌های خالی خیلی جدی‌تر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سامانه‌ها ملکف شده‌اند و باید حدود ۲۰ دستگاه‌ها اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی را -به سازمان امور مالیاتی- بدهند.

وی در عین حال تصریح کرد:، اما نقدی در این رابطه باشد؛ خوداظهاری حدود ۲۸ میلیون خانوار مساله‌ای است که باید خیلی موشکافانه باشد. این‌که هر خانوار بخواهد طیف وسیعی از اطلاعات را بدهد باید به‌صورت گام به گام بوده و ابزار‌های کنترلی، حمایتی در کنار آن باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده