تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۴۴۵۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضعیت ایده آل بنیادی نماد «ذوب»

‌می‌متالز - میانگین ۹ ماهه کل فروش صادراتی ذوب آهن ۱۱۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، «ذوب» یا همان نماد ذوب آهن اصفهان یکی از نماد‌های گروه فلزات اساسی است که p به s بسیار خوبی دارد (۰.۶۷)، اما نسبت p به s در جایی می‌تواند بسیار مفید باشد که حاشیه سود شرکت بالا باشد، یکی از را‌های شناسایی روند شرکت بررسی عملکرد شرکت است که در این گزارش کوتاه آن را بررسی می‌کنیم:

فروش عمده داخلی ذوب آهن، چهار محصول تیرآهن و میلگرد، کلاف و شمش کالایی است، نرخ فروش تیرآهن در آذر ماه ۱۴.۳۸۵.۴۴۳ تومان بوده که نسبت به ماه قبل تفاوت محسوسی نداشته، اما نسبت به آذر سال قبل افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد، اما نسبت به آذر ماه سال ۹۸ افزایش نرخ ۲۳۰ درصدی و افزایش فروش ۱۰۳ درصدی را در این محصول شاهد هستیم.

مجموع فروش داخلی ذوب آهن در آذر ماه برابر است با ۱۹۹۳ میلیارد تومان که نسبت به آبان ماه تفاوت چندانی نداشته و یک افزایش بسیار کوچکی را شاهد هستیم.

در فروش صادراتی نیز چهار محصول عمده این شرکت تیرآهن، کلاف، میلگرد، شمش کالایی و شمش چدن است، نرخ فروش هر تن تیرآهن ۱۷ میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل در همین ماه ۵۲ درصد افزایش یافته است، مبلغ فروش نیز به ۱۸۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین ۹ ماهه کل فروش صادراتی ذوب آهن ۱۱۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل افزایش ۷ درصدی و نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۹۳ درصدی و به میانگین ۹ ماهه سال ۹۸، افزایش ۲۱۶ درصدی را نشان می‌دهد، اگر میانگین نرخ ارز را در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۲۵۰۰ تومان در نظر گرفته و میانگین دلار در سال ۱۴۰۰ را ۲۸۰۰۰ تومان در نظر بگیریم، افزایش قیمت دلار ۱۲۴ درصد بوده، اما فروش صادراتی ذوب آهن بیشتر از رشد نرخ ارز بوده و ۲۱۶ درصد بوده است.


تحلیل قیمتی


قیمت سهم، تناسبی با رشد و سودسازی ذوب آهن ندارد، این شرکت که عملکرد خوب و پیوسته‌ای دارد، توانسته نرخ فروش خود را هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی افزایش بدهد.


وضعیت ایده آل بنیادی نماد «ذوب»

ذوب آهن از سقف تاریخی خود ۷۲ درصد فاصله دارد و این نشان‌دهنده ارزنده بودن این سهم در این قیمت‌ها است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده