تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۴۴۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات طرح مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی/ کارخانجات نباید در هیچ شرایط تعطیل شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیات طرح نمایندگان برای حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی حمایت از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این کمیسیون، گفت: این طرح برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع شده است.

وی در تشریح جزئیات و اهداف این طرح، ادامه داد: این طرح بر مبنای اقتصاد مقاومتی که در راستای حمایت از تولید به منظور حفظ اشتغال در واحد‌های تولیدی تدوین شده است.

نماینده بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح این است که در هیچ شرایطی واحد تولیدی تعطیل نشود، افزود: نمایندگان با تصویب این طرح به دنبال این هستند اگر مدیر واحد تولیدی با شکایتی از سوی فرد حقیقی و حقوقی مواجه شد و قاضی حکمی صادر کرد منجر به حبس او نشود و اگر جریمه‌ای هم برای وی در نظر گرفته می‌شود جریمه‌ای غیر زندان باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این طرح پیش بینی شده است اگر حکمی علیه مدیر واحد تولیدی صادر شد به درخواست آن مدیر و با نظر ستاد تسهیل و شورای تامین اقداماتی در جهت استمهال و فرصت دهی به وی صورت گیرد.

عباس پور با اعلام اینکه در این طرح ذکر شده اگر سازمان تامین اجتماعی هم می‌خواهد اعمال ماده ۵۰ را داشته باشد نسبت به توقیف ماشین آلات، ابزار، تجهیزات و مواد اولیه نمی‌تواند اقدام کند و باید از ابزار‌های دیگر استفاده کند، اظهار کرد:گمرک نیز باید نسبت به ترخیص مواد اولیه و ماشین آلات وارداتی ظرف ۱۵ روز اقدام کند.

وی تصریح کرد:در مجموع هدف این طرح این است که در شرایط جنگ اقتصادی هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود و ادامه حیات بدهند تا به اشتغال و تولید ثروت آسیبی وارد نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده