تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۴۴۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفر در صنوف تولیدی استان اردبیل

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در صنوف تولیدی استان اردبیل زمینه اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفر در ۱۰ ماهه امسال فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی در اجلاس رؤسای اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در اصناف با بخش صنعت برابری می‌کند و تلاش ما بر این است تا همچنان صنوف تولیدی و پخش را در استان با اشتغال مولد مورد حمایت قرار دهیم.

وی با قدردانی از همراهی ۲ ساله اصناف با مسوولان استانی در کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: به تدریج شاهد فروکش کردن بیماری کرونا در سطح کشور و استان هستیم و در این شرایط اصناف در انتظار بهره‌مندی از وعده‌های داده شده برای جبران خسارت ایام کرونایی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ما نیز می‌دانیم که اصناف از لحاظ پرداخت چک، تأمین هزینه اجاره مغازه و سایر هزینه‌های آب، برق و گاز دچارمشکل هستند و پیگیری لازم را برای پرداخت تسهیلات در ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا دنبال می‌کنیم.

صادقی افزود: تاکنون تسهیلات خوبی به اصناف در این حوزه پرداخت نشده و انتظار می‌رود با پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از اصناف آن‌ها نیز امیدوار به ایجاد اشتغال بیشتر بر مبنای پروانه‌های صادر شده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفری صنوف تولیدی در ۱۰ ماهه امسال، با پوشش بیمه‌ای سعی بر این است تا همچنان واحد‌های صنفی فعالیت خود را گسترش داده تا به ازای هر واحد صنفی ۲ تا ۳ نفر اشتغال ایجاد شود.

صادقی اضافه کرد: هم اکنون در قالب ۵۵ هزار واحد صنفی در استان زمینه اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در این بخش فراهم آمده تا بخشی از جمعیت این استان از این محل ارتزاق کنند.

وی ورود نظام‌مند در حوزه بازرسی‌ها و کنترل بازار را در کنار برخورد شایسته پلیس اقتصادی با اصناف و تولیدکنندگان یادآور شد و بیان کرد: به هیچ وجه اصناف به دنبال اجحاف حق مردم و یا کم فروشی و احتکار نیستند بلکه سعی و تلاششان بر این است تا با آرامش بیشتر مردم را در تأمین کالا‌های اساسی کمک و یاری کنند.

در این جلسه رؤسای برخی از اتحادیه‌های صنفی دغدغه‌ها و مشکلات خود را به ویژه عملی نشدن وعده‌های مسوولان در پرداخت تسهیلات و منابع حمایتی ایام کرونا، بی‌توجهی به امر آموزش و نابسامانی در برخی از صنوف را از مشکلات و دغدغه‌های اساسی اعلام کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده