تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۴۳۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازگشت چندصد کارگر به بازار کار سمنان:

احیای چندین واحد تولیدی در سمنان

‌می‌متالز - چرخ‌های چندین واحد تولیدی و صنعتی و از جمله یک واحد صنعتی پس از ۱۵ سال تعطیلی دوباره به چرخش درآمد.

به گزارش می‌متالز، با از سرگیری فعالیت این واحد‌های تعطیل که به مدد اعطای تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تزریق نقدینگی امکان پذیر شد، صد‌ها کارگر و نیروی فنی این واحد‌ها به سر کار‌های خود بازگشتند.

به دنبال حمایت‌ها و پیگیری‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همراهی بانک‌های استان، شرکت یاران هم افزای کویر، تولیدکننده انواع دسته سیم و قطعات الکترونیکی خودرو، پس از ۱۵ سال تعطیلی و ۱۲ سال تملک بانک به چرخه تولید بازگشت.

با احیای این واحد تولیدی ۳۷ نفر جذب بازار کار شده و هیاهوی کار و اشتغال بعد از ۱۵ سال در سالن‌های این واحد تولیدی طنین انداز شد.

همچنین پس از دوسال تعطیلی، ۴۵ کارگر شرکت پرنده طلایی قومس که به تولید و پرورش بلدرچین می‌پردازد، به بازار کار برگشتند.

علاوه بر این با پیگیری استاندار و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، یک واحد تولیدکننده کیک و کلوچه در سمنان پس از سه سال تعطیلی به چرخه تولید برگشت.

شرکت خوشه طلایی صفا با دریافت ۴۴ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات رونق تولید، احیا و برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

همچنین با تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بار دیگر چرخ‌های تولیدی شرکت هیوا درب به گردش درآمد.

با احیای دوباره این واحد تولیدی که پس از ۸ سال به چرخه تولید برگشت، برای ۳۶ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

علاوه بر این با پیگیری و تلاش استاندار و دیگر اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به سال‌ها تملک بانک بر "پاکران خودرو پارسیان" پایان داده شد و هیاهوی تولید و اشتغال به سالن‌های این کارخانه بازگشت.

با احیای شرکت پاکران خودرو پارسیان، واحد تولیدکننده "سیلندر گاز، باک اتوبوس و تزریق فوم صندلی" در این مجموعه صنعتی برای ۹۰ هم استانی جویای کار، شغل ایجاد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده