تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۴۳۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور وزیر صمت:

تجمع بزرگ کارگری و کارفرمایی «مردان میدان تولید»

‌می‌متالز - همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی تجمع بزرگ کارگری و کارفرمایی «مردان میدان تولید» با حضور کارکنان و کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی در مرقد مطهر امام راحل (ره) برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این گردهمایی که در ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، فرمانده سپاه بزرگ تهران و جمعی از کارکنان و کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام شامخ شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از تلاش‌های کارگران سنگر تولید در شرایط سخت تحریمی قدردانی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این اجتماع بزرگ با قرائت فراز‌هایی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بلندی افق و نگاه حاج قاسم، او را تبدیل به یک جریان تاریخی و مکتب جاودانه کرد و این دیدگاه همان چشم انداز رهبری معظم انقلاب در ترسیم آینده روشن نظام و انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

سید رضا فاطمی امین سخن گفتن از آینده روشن در عین شرایط نامطلوب اقتصادی کشور در کلام رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم را برگرفته از تحلیل دقیق و شناخت صحیح ظرفیت‌ها و روند‌های کشور دانست و تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات کشور با خلاقیت، انگیزه، اراده و همدلی و اتحاد قابل حل و رفع هستند.

وزیر صمت با اشاره به جمله زیبا و حکیمانه سردار سلیمانی که فرمودند «فرصتی که در تهدید‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها وجود ندارد» خاطر نشان کرد: مشکلات بسیاری در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وجود دارد، اما ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی داریم که در صورت حرکت هوشمندانه، با اراده و منسجم، به زودی شاهد پیشرفت‌ها و گشایش‌های بسیار در مسیر حل معضلات و رفع مشکلات خواهیم بود.

فاطمی امین ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارگران و کارکنان واحد‌های تولیدی، به کاهش تورم نقطه به نقطه تولید کننده از ابتدای شهریور ماه تا انتهای آذر ماه به میزان ۲۶ در صد اشاره کرد و افزود: همگام با کاهش تورم تولیدکننده، تورم مصرف کننده نیز به میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از یکصد پروژه و برنامه تحولی در دست اجراست، گفت: در صورت اجرای کامل پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی، در آینده نزدیک شاهد تحول عمیق و ملموس در بخش‌های صنعتی، معدنی وتجاری کشور خواهیم بود.

وزیر صمت ادامه داد: امروز در حوزه‌هایی همچون فولاد و سیمان و سایر کالا‌های پایه‌ای شاهد ثبات و تعادل قیمت‌ها هستیم که این مهم نتیجه طراحی ۲۵ ابزار مختلف توسط وزارت صمت برای اصلاح سازوکار‌ها و مدیریت تنظیم بازار بوده است.

سید رضا فاطمی امین در پایان از انتشارگزارش عملکرد ۳ ماهه این وزارتخانه خبر دارد و اظهار داشت: با هماهنگی بی نظیری که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد، به مدد الهی و همراهی و پشتیبانی آحاد مردم عزیز، در آینده نه چندان دور شاهد رفع موانع و مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهیم بود.

در تجمع شش هزار نفری گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، توزیع ۱٠ هزار بسته معیشتی توسط بسیج جامعه کارگری و کارفرمایی نیز به خانوار‌های کم برخوردار انجام شد.
در پایان این گردهمایی، از خانواده‌های شهیدان وحید زمانی نیا، هادی طارمی، شهروز مظهری نیا، حجت الاسلام علی تمامزاده و شهیدان باقیانی تجلیل شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده