تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۴۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

مخالف واردات لوکوموتیو هستم / تعادل قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان

مخالف واردات لوکوموتیو هستم / تعادل قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان
‌می‌متالز - وزیر صمت گفت: با واردات لوکوموتیو مخالفم، نمی‌گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و نقل با بیان اینکه برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است، اظهار کرد: برنامه اصلاحی صنعت خودرو در ۹ محور تدوین شده است که با اجرایی شدن آن ارتقای این صنعت کلید خواهد خورد.

وی تصریح کرد: طرح تأمین مالی زنجیره‌ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت‌های مناسبی برای فعالان تولید از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در ساختار جدید وزارت صمت دفتر صنایع ریلی و دریایی ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یک بار مسائل رشته فعالیت‌ها در نشست هم اندیشی با فعالان آن حوزه بررسی و تحلیل می‌شود.


قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد


فاطمی امین در ادامه با اعلام اینکه در تأمین مواد اولیه اقدامات خوبی انجام گرفت، اضافه کرد: قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد.

وی یکی از مزایای ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح کرد: ثبت فاکتور‌ها مبنای مالیات و ارائه پرداخت‌های بانکی است.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: ثبت معاملات حوزه خودرو تا پایان سال در سامانه جامع تجارت راه اندازی می‌شود.


با واردات لوکوموتیو مخالفم


وی همچنین تاکید کرد: با واردات لوکوموتیو مخالفم، نمی‌گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه دفتر ماشین آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شد، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: برای تحقق اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در چند حوزه از جمله صنایع حمل و نقل سرآمد شویم.

گفتنی است که نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل ونقل به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

فعالان این حوزه پیشنهاداتی از جمله تعیین تکلیف بدهی قطعه سازان به خودروسازان، انعقاد قرارداد‌های بلند مدت خودروسازان با قطعه سازان توجه به صنعت دوچرخه برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی، هم افزایی با سازمان محیط زیست و استاندارد برای اخذ مجوزات لازم و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل با ظرفیت‌های داخلی را مطرح کردند.

بازنگری قانون اسقاط موتور سیکلت، ضرورت تحقیق و توسعه، ارتقای برندینگ، حمایت از صنایع حمل و نقل دریایی و ریلی، حمایت ازصنعت ماشین آلات راهسازی و توجه به خدمات پس از فروش نیز از دیگر پیشنهادت مطرح شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده