تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۲۴۴۶۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات دومین محموله ریلی میلگرد از یزد به کشور‌های اروپایی

‌می‌متالز - مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: در راستای جذب بار‌های ریل پسند، ارسال بار‌های انبوه و ارز آوری مناسب، دومین محموله میلگرد صادراتی از مبداء فولاد آلیاژی یزد بارگیری و به کشور‌های اروپایی ارسال شد.

به گزارش می‌متالز، «رحمت رحمت نژاد» از بارگیری دومین محموله صادراتی میلگرد به وزن ۵۴۰ تن خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی و کمک به صنایع کشور در جهت صادرات و همچنین پیاده سازی برنامه‌های کلان اقتصادی در توسعه صادرات غیر نفتی، جذب بار‌های ریل پسند از مهمترین فعالیت‌های این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، مشتری‌مداری و ارسال به موقع، امکان حمل محموله مذکور به وزن ۳۰ هزار تن در سال میسر است که در حال حاضر دومین پارت آن به وزن ۵۴۰ تن بارگیری و ارسال شد.

مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بارگیری و حمل سه هزار تن میلگرد از مبداء فولاد آلیاژی، طی ماه آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمت نژاد با اشاره به حمل یک هزار تن میلگرد در پارت اول و موفقیت آمیز بودن حمل ریلی و ترکیبی محمولات صادراتی فولاد استان و کشور، افزود: به منظور کاهش هزینه‌ها و مقرون به صرفه بودن، محموله مذکور بوسیله ۱۰ واگن لبه کوتاه داخلی به مقصد کشور‌های اروپایی بارگیری و ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده