تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۴۴۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«گلدمن ساچه» با مشاهده ابرچرخه چندین ساله، به بازار کامودیتی‌ها خوش بین است

‌می‌متالز - بلومبرگ: Jeff Currie رئیس تحقیقات کامودیتی جهانی بانک گلدمن ساچه گفت: با حضور ابرچرخه‌ای که پتانسیل دوام یک دهه‌ای دارد، درمورد صعود قیمت کامودیتی‌ها باید بسیار خوش بین بود.

به گزارش می‌متالز، وی در مصاحبه تلویزیونی به بلومبرگ گفت: سال جدید در شرایطی آغاز شده که شاهد ثبت نابسامانی‌های بی سابقه‌ای در بخش انرژی، فلزات و کشاورزی و مقادیر قابل توجه‌ای نقدینگی در سیستم هستیم.

کوری با اشاره به تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای شروع افزایش نرخ بهره در اواخر سال جاری گفت: در حال حاضر بهترین مکان برای حضور به ویژه با توجه به محور فدرال رزرو، حوزه کامودیتی هاست. ما فکر می‌کنیم امسال نیز شاهد یک سال خوب دیگر در عملکرد کامودیتی‌ها و دارایی‌های واقعی باشیم.

گلدمن در اکتبر ۲۰۲۰ گفته بود که کامودیتی‌ها در حال شروع یک ابرچرخه هستند که می‌تواند سال‌ها و احتمالاً یک دهه به طول بیانجامد.

به طور ویژه بازار نفت حتی با وجود افزایش تدریجی عرضه‌های ائتلاف اوپک پلاس به بازار، می‌تواند محدودتر شود، زیرا پاندمی کرونا همچنان تقاضا و سرمایه‌گذاری را تهدید می‌کند.

کوری گفت: تنها دو کشور در جهان هستند که امروز می‌توانند بیش از آنچه که در ژانویه ۲۰۲۰ برایشان مقدور بود، نفت تولید کنند. این دو کشور عربستان سعودی و امارات هستند. کشور‌های دیگری نیز در جهان هستند که تلاش می‌کنند تا به سطح تولید پیش از همه گیری کرونا برسند.

وی افزود: قیمت هدف گلدمن ساچه برای نفت خام برنت در سه ماهه اول امسال ۸۵ دلار در هر بشکه است، اما این پیش بینی با این فرض است که تولید ایران در اواخر سال جاری بازگردد که خیلی بعید به نظر می‌رسد.

شاخص جهانی در حال حاضر حدود ۸۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. کوری گفت: این بازار این پتانسیل را دارد که در طول ۳ تا ۶ ماه آینده بسیار محدود شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده