تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۶:۱۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۴۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تهدید جدید برای بازار کامودیتی‌ها

‌می‌متالز - حسین شیبانی، کارشناس بازار‌های مالی بین‌المللی گفت: به دلیل یک اتفاق عجیب، یعنی ادامه تنش نظامی بین روسیه و اوکراین و ترصف یک شهر دیگر توسط روسیه افزایش ریسک‌ها را برای بازار‌های جهانی در هفته آینده خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، در کنار این موضوع خوش‌بینی هفته قبل بازار این بود که بایدن عنوان کرده بود که احتمالا نرخ بهره افزایش نخواهد یافت که این نظر با مخالفت اعضای کنگره روبرو شد. همچنین خوش‌بینی در رابطه با کاهش تورم نیز در بسیاری از کشور‌ها کاهش یافته است و در تمامی کشور‌ها نه تنها شتاب کاهش تورم افزایش نیافته است بلکه نشانه‌هایی از افزایش یا تثبیت آن نیز دیده می‌شود و همین اتفاق، احتمال کاهش انقباض را کاهش داده است.

همه این موارد حاکی از ادامه سایه ریسک در بازار‌های جهانی است و جهش قیمتی و افق روشن برای کامودیتی‌ها در کوتاه‌مدت قابل تصور نیست. البته باید توجه داشت که ریزش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای نرخ کامودیتی‌ها دور از انتظار است و هرچند که بازار افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کند، اما شاهد هستیم که با وجود اوج گرفتن ریسک‌ها، اما کامودیتی‌ها واکنش شدیدی را از خود نشان نمی‌دهند.

منبع: روزنامه تعادل

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده