تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۴۰۲۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احیای انتظارات صعودی در بازار کامودیتی‌ها

‌می‌متالز - براساس داده‌های متخصصان SMM، ۶۱ کشتی در ۶ تا ۱۲ دسامبر به بنادر اصلی داخلی رسیدند. برآورد می‌شود که حجم محموله‌های ورودی چین به ۹.۱۹ میلیون تن برسد که ۰.۷۱ میلیون تن نسبت به هفته قبل و ۵.۴۶ میلیون تن در سال کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، محموله‌هایی که بنادر استرالیا را ترک کردند، نسبت به هفته‌ی گذشته ۲.۶۷ میلیون تن کاهش یافت و به ۱۷.۶ میلیون تن رسید که افزایشی ۳.۱۴ میلیون تنی در سال داشت. محموله‌های خروجی از بنادر برزیل، ۱.۵۳ میلیون تن در هفته کاهش داشت و به ۳.۸۲ میلیون تن رسید تا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهشی ۳.۴۷ میلیون تنی داشته باشد. کل واردات سنگ معدن چین نسبت به هفته قبل اندکی کاهش یافت و مجموع محموله‌های استرالیا و برزیل نیز کاهش قابل توجهی داشت.
کنفرانس کاری اقتصادی مرکزی اخیراً به پایان رسید و احساسات صعودی در بخش کلان بازار را زنده کرد. در همین حال، برخی از کارخانه‌های فولاد در تانگشان چین از رده D به رده C ارتقا یافته‌اند که نشان می‌دهد ممکن است محدودیت‌های تولید کاهش یابد. موجودی بنادر نیز با سرعت کمتری رشد کرد. از این رو، سنگ آهن از جنبه‌های مختلف حمایت شده است و احتمالاً قیمت‌ها در کوتاه‌مدت در جهت صعودی حرکت خواهند کرد.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده