تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۷۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نرخ کامودیتی‌ها با فاصله‌های زمانی تاثیر خود را بر بازار خواهند گذاشت؛

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه

‌می‌متالز - وقتی قیمت نفت حرکت می‌کرد تاثیر خود را با نگاه زمانی یک ماهه بر بازار سرمایه می‌گذاشت. عامل رشد بازار نیز در سال جاری با داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی این را به ما نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار سرمایه دلار است.

به گزارش می‌متالز، سعید حسینی پناه کارشناس بازار سرمایه، در خصوص در خصوص افزایش نرخ ارز اظهار کرد، به نظر من تا به حال بازار ساز با شرایطی خواسته نرخ ارز را کنترل کند، اما نگاه من به آینده از پاییز به بعد حرکت نرخ دلار شروع می‌شود و به زیر ۵۳ تومان نمی‌رود و تا ۶۲ تومان ادامه می‌یابد و در کنار این موضوع قیمت کامودیتی‌ها نیز رشد می‌کند.

نرخ کامودیتی‌ها با فاصله‌های زمانی تاثیر خود را بر بازار خواهند گذاشت. به عنوان مثال در گذشته دیده بودیم که وقتی قیمت نفت حرکت می‌کرد تاثیر خود را با نگاه زمانی یک ماهه بر بازار سرمایه می‌گذاشت. عامل رشد بازار نیز در سال جاری با داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی این را به ما نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار سرمایه دلار است و باید نگاه مان به دلار باشد؛ و فکر میکنم که بازار سرمایه باید تقریبا، سه ماهه خوبی را پشت سر بگذارد.

این کارشناس در رابطه با روابط بین‌المللی ایران و تأثیر آن بر بازار سرمایه این‌چنین گفت: تاثیر ارتباطات جدید بر بازار سرمایه بیان کرد: توافقات برجام چه انجام شود چه نشود، بازار سرمایه عقب مانده‌ترین بازار است و در ۱۰ الی ۲۰ سال که نگاه کنیم نسبت به تمام بازار‌ها پیشرو بوده است.

پس چه برجام اتفاق بیفتد چه این اتفاق رخ ندهد، چه ارتباطات بین المللی نیز ایجاد شود، فوکوس بازار به سمت ۲ دسته از سهم‌های ریالی و دلاری است. جابجایی پول بین این ۲ دسته اتفاق می‌افتد و خرد جمعی در بازار می‌چرخد. ما باید توجه کنیم که خرد جمعی به کدام سمت می‌رود تا بتوانیم از آن سمت نوسان و سود خوبی را بگیریم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مقطعی داشته باشیم. این نگاه یک تریدر است. حالا تعدادی از کارشناسان عوامل بنیادی را در نظر می‌گیرند.

جمع بندی:

به نظر من بازار به شدت به دلار گره خورده است. با حرکت‌های دلار بازار خواه یا نا خواه حرکت می‌کند. به دلار دقت کنیم. سعی کنیم به داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی نیز دقت کنیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده