تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۱۷۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عسگری تشریح کرد:

تاثیر ثبات نرخ ارز بر مهار تورم و جلوگیری از گرانی کالا‌های اساسی

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس به تشریح تاثیر ثبات نرخ ارز بر مهار تورم و جلوگیری از گرانی کالا‌های اساسی پرداخت.

به گزارش می‌متالز، مهدی عسگری درباره ثبات نرخ ارز، گفت: پس از مدت‌ها مباحثه و پیگیری و همچنین تغییر برخی مسئولان مربوطه از جمله رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمع‌بندی دولت برای مهارتورم افسارگسیخته و گرانی اقلام اساسی، به رویکرد ثبات نرخ ارز نزدیک شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس ادامه داد: این تصمیم، نکته مهمی برای خروج از چرخه مخربی محسوب می‌شود که سال‌هاست اقتصاد ما را بی ثبات، بیمار و تورم‌زا ساخته است، به نحوی که در طول سالیان اخیر موضوع اقتصاد و معیشت در صدر اولویت‌های کشور قرار داشته، از جمله امسال و پس از بروز تبعات برخی اقدامات اقتصادی، در شعار سال بر "مهار تورم" تأکید شد.

وی اضافه کرد: البته سیاست تثبیت، با مقاومت‌های زیادی نیز همراه است چرا که منافع بسیاری از بنگاه‌های بزرگ با گران شدن نرخ دلار تامین می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح کرد: این موضوع که در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، نیز مورد اشاره قرار گرفته بود جایی در لایحه ارائه شده از سوی دولت نداشت، تا اینکه اخیرا رهبر حکیم انقلاب بار دیگر و در دیدار با هیئت دولت تصریح کردند که ثبات نرخ ارز باید دنبال بشود و در برنامه هفتم نیز مورد توجه قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدواریم و به سهم خود تلاش می‌کنیم در ادامه مسیر بررسی برنامه هفتم در مجلس این مهم، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده