تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۴۴۸۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سنگ آهن و فولاد در ۱۰ ژانویه

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن در آغاز دومین هفته معاملاتی سال جدید کاهشی شد چراکه فعالیت‌های ذخیره سازی مجدد کند شده درحالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا باعث وحشت در بازار شده است.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملات صبح امروز دوشنبه ۱۰ ژانویه با ۲.۳۱ درصد یا ۱۶.۵ یوان (۲.۶۰ دلار) کاهش روزانه به ۶۹۷.۵۰ یوان در هر تن (۱۰۹.۴۵ دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با ۰.۱۶ درصد یا ۷ یوان (۱.۱ دلار) کاهش ۴۴۸۱ یوان در هر تن (۷۰۳.۰۰ دلار) شد.

به گفته منابع رسانه ای، نگرانی‌های زیادی در بازار در مورد تعطیلی شهر‌های بیشتری در چین وجود دارد که تقاضای فولاد را کاهش داده است، زیرا سیاست گذاران پکن دستور تست کرونا را برای ۱۴ میلیون نفر در تیانجین پس از یافتن مواردی از امیکرون داده اند.

برخی افراد بدبین بازار حتی تردید دارند که آیا المپیک زمستانی در اوایل فوریه در پکن برگزار می‌شود، چون تیانجین نسبتا به پایتخت چین نزدیک است و این امر بر تمایلات بازار درمورد تقاضای فولاد تاثیرگذار بوده است.

در همین حال کندی فعالیت‌های ذخیره سازی مجدد در میان کارخانه‌های چین مشاهده شده است، زیرا شنیده می‌شود که اکثر کارخانه‌ها موجودی کافی سنگ آهن را پیش از تعطیلات سال نو قمری در اوایل فوریه تضمین کرده اند، اگرچه ممکن است برخی خرید‌های کوچک برای تکمیل موجودی وجود داشته باشد.

شنیده شده که کارخانه‌های چین نزدیک به ۹۰ درصد از نیاز خود را برای جشنواره بهاره تکمیل کرده اند. با این حال برخی فعالان تجاری به دلیل راه اندازی مجدد کوره‌های بلند و بهبود حاشیه سود فولاد انتظار فضای بیشتر برای بالا رفتن قیمت‌ها را دارند.

براساس اطلاعات پلتس، در این میان اکثر کارخانه‌های چین ترجیح می‌دهند محموله‌های فاین Jimblebar و فاین MAC را به دلیل تخفیفات آن‌ها خریداری کنند، زیرا آن‌ها جایگزین ارزان تری برای PBF هستند.

در همین حال انتظار می‌رود با معرفی کوره‌های بلند جدید در میان کارخانه‌های چین تقاضا برای سنگ آهن لامپ افزایش یابد، زیرا جدیدترین کوره‌ها نسبت به کوره‌های قدیمی‌تر و کوچک تر، بزرگ‌تر بوده و مصرف لامپ بیشتری دارند.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده