تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۴۵۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سنگ آهن و فولاد در ۱۳ ژانویه

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن با بهبود حاشیه سود فولاد به روند صعودی خود ادامه داد اگرچه نگرانی‌هایی در بازار نسبت به اختلالات احتمالی ناشی از شیوع دوباره ویروس در بین شهر‌های چین وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ ژانویه با ۱.۰۳ درصد یا ۷.۵۰ یوان (۱.۱۸ دلار) افزایش روزانه به ۷۳۸.۵۰ یوان در هر تن (۱۱۶.۱۲ دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز با ۱.۱۱ درصد یا ۵۱ یوان (۸.۰۲ دلار) افزایش روزانه به ۴,۶۵۲ یوان (۷۳۱.۴۹ دلار) در هر تن در طول جلسه معاملاتی صبح امروز رسید.

بر اساس اعلام مای استیل، در اواخر سال ۲۰۲۱ حاشیه سود فولاد در میان کارخانه‌هایی که از کوره بلند استفاده می‌کنند رو به بهبود گذاشت که باعث افزایش تولید و مصرف سنگ آهن شد. به عنوان مثال، حاشیه سود میلگرد در دسامبر ۲۰۲۱ به طور میانگین ۱۴۳ یوان در هر تن (۲۲.۴۸ دلار) برآورد شد که پس از دو ماه کاهش حاشیه سود ۵ یوان در تن (۷۹ سنت) افزایش ماهانه داشته استخدام است.

بهبود حاشیه سود همچنین ناشی از کاهش بیشتر هزینه‌های تولید و قیمت معقول مواد اولیه در فصل زمستان است.

براساس گزارش پلتس، به دلیل رقابت پذیری بیشتر قیمت PBF نسبت به بازار دریایی، تمایل خرید بیشتری برای PBF به خصوص در بنادر وجود دارد.

شنیده شده که کارخانه‌های چینی از PBF برای جایگزینی ترکیب فاین‌های عیار بالا و پایین در مخلوط کوره بلند استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، تقاضای محموله‌های فاین با عیار متوسط تخفیف دار مانند فاین‌های Jimblebar و Mac به دلیل مقرون به صرفه بودن، در بین کارخانه‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده است.

به دلیل باران‌های شدید در برزیل، فعالان بیشتری در بازار به دنبال محموله‌های فاین برزیلی با توجه به محدودیت بیشتر عرضه ناشی از شرایط آب و هوایی بارانی هستند. با این حال، شنیده شده که عرضه BRBF از موجودی بنادر مشکلی ندارد، ولی به سرعت در بازار لحظه‌ای خرید می‌شود.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده