تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۴۴۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سید ابراهیم رئیسی:

نیرو‌های تحصیل‌کرده بومی باید در صنایع به کار گرفته شوند

‌می‌متالز - رئیس جمهور در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار‌مختلف مردم گفت: استان هرمزگان ذخایر بسیاری در خود دارد، دریا، معادن، صنایع، این استان زمینه رشد و پیشرفت بسیار دارد، از همه مهم‌تر نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده دارد که ذخایر ارزشمندی است.

به گزارش می‌متالز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه قطعا استفاده از مدیر بومی مقدم است بر مدیر غیر بومی است، افزود: قطعا نیرو‌های تحصیل کرده جوان بومی باید در صنایع به کار گرفته شوند، این یک مساله قطعی است، وقتی یک نیروی کارآمد می‌تواند در پیشرفت‌های این استان ایفای نقش کند حتما این تقدم وجود دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مساله‌ی سواحل‌ مکران موضوع بسیار مهمی است، گفت: این مهم را در هیات دولت مطرح کردیم، یک ساز وکار قوی برای آن تعیین کردیم که بتواند از امکانات همه‌ی وزارت خانه‌ها بهره ببرد تا این ظرفیت به نحو کامل برای این منطقه و کشور ایجاد سود و آبادی کند.

عالی‌ترین مقام دولت اضافه کرد: در استان هرمزگان صندوقی تاسیس خواهد شد تا تمام درآمد‌های مازاد استان در این صندوق تجمیع و صرف توسعه استان شود، اموال مازاد دولت نیز که در این استان به فروش می‌رسد در همین صندوق واریز می‌شود.

رئیسی نسبت به کمبود پزشک، کادر درمانی و مراکز درمانی در استان هرمزگان واکنش نشان داد و گفت: اینکه خانواده‌ای به هر دلیلی دچار مشکل جسمی شود و به خاطر دور بودن از مراکز درمانی دچار نقص شود اصلا قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری برنا استان هرمزگان

عناوین برگزیده