تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۴۴۹۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون استاندار اصفهان مطرح کرد؛

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در اقتصاد کشور

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ضمن تبریک ۲۳ دی‌ماه گفت: صنعت فولاد به عنوان صنعت استراتژیک و مادر کشور نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و نیاز است که دولت حمایت‌های لازم را از این صنایع به‌عمل آورد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا نقش ضمن تبریک ۲۳ دی ماه، سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: صنعت فولاد به عنوان صنعت استراتژیک و مادر کشور نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و نیاز است که دولت حمایت‌های لازم را از این صنایع به‌عمل آورد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم صنایع مادر فولادی اعم از شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن «انرژی» است و دولت باید در رفع محدودیت‌های انرژی اعم از آب، برق و گاز به این صنایع استراتژیک کشور یاری برساند.

نقش با تاکید بر اینکه استان اصفهان ظرفیت توسعه صنایع آب‌بر را ندارد، گفت: با توجه به ماهیت استراتژیک صنایع فولادی برای کشور ضروری است که نسبت به سازگاری با اقلیم استان اصفهان اقدام کنند و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه اقداماتی اساسی را انجام داده است.

وی بیان کرد: صنایع فولادی موظف هستند در راستای مصرف بهینه آب اقدامات اساسی انجام دهند و به سرعت نسبت به عدم بهره‌گیری از آب خام اقدام کنند.

نقش با تاکید بر اینکه مدیریت استان اصفهان حمایت‌های لازم را از صنایع فولادی مادر انجام داده است، گفت: علاوه بر نیاز به حمایت مالی دولتی ضرورت دارد که صنایع فولادی در استان اصفهان نسبت به مصرف بهینه انرژی اقدامات عاجل انجام دهند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده