تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۴۵۱۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تنها کارخانه «بتن آماده» نهاوند در آستانه تعطیلی

‌می‌متالز - کارخانه بتن آماده بحیرایی نهاوند بعد از۱۲سال فعالیت به علت حمایت نکردن نهاد‌های مرتبط در بخش ساخت و ساز در شهرستان و روستا‌ها این کارخانه در حال تعطیلی است.

به گزارش می‌متالز، این در حالی است که تداوم فعالیت این کارخانه با ایجاد اشتغال برای ۲۵نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم درگرو حمایت مردم شهرستان برای حفظ اشتغال و تولید با توجه به «تاکیدات و فرمایشات رهبری» بر حمایت از تولید است. امروزه در همه شهرستان‌ها و نقاط مختلف کشور و سراسر جهان ملزم به رعایت استاندارد‌های بین‌المللی ساخت‌وساز هستند و به علت شرایط مهندسی از بتن‌های آماده استفاده می‌کنند، اما متاسفانه در نهاوند همچنان از روش سنتی استفاده می‌شود و تنها کارخانه بتن آماده نهاوند در پیچ‌وخم مشکلات مالی نیازمند حمایت مسوولان است. مدیر این واحد تولیدی گفت: بعد از تاسیس این واحد و بعد از ۱۲سال فعالیت، برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کردیم، اما متاسفانه به علت استفاده نکردن مردم نهاوند از این بتن در ساخت‌و سازها، امروز تعداد نیرو‌های ما به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرده و هزینه نگهداری ماشین‌آلات نیز بسیار سنگین شده است.

محسن بحیرایی اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت تولید انواع بتن با عیار‌ها و طرح اختلاط مختلف با دستگاه‌های تولید بتن روز دنیا، تولید کفپوش و جداول پرسی، دیوار پیش‌ساخته بتنی و نیوجرسی، تولید بتن باعیار ۱۵۰ تا ۴۰۰ و انواع محصولات بتنی، انواع جدول بتنی، موزاییک، کفپوش بتنی، اتاقک بتنی، آبرو بتنی، سنگ نما، دیوار پیش‌ساخته، جداول دور باغچه بتنی و... است.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات این شرکت تحت مالکیت و مختص این مجموعه تولیدی بوده و این امر سبب شده است تا هماهنگی برای ارسال محموله به مشتریان با سرعت زیادی انجام پذیرد، افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه بتن آماده شهرستان نهاوند است که با دارا بودن خط تولید کاملا مکانیزه و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مورد استفاده در کارخانه توانسته سرعت و کیفیت کارخود را به شدت افزایش دهد. بحیرایی با بیان اینکه این واحد تنها تولیدکننده بتن آماده شهرستان است، اظهار کرد: کارخانه بتن آماده در شهرستان توانایی فعالیت همزمان سه بتن‌ریزی از منفی ۶ تا مثبت ۱۳ و روزانه ۳۰۰مترمکعب را دارد و کاملا استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند یک منطقه زلزله‌خیز و روی گسل زلزله است، اما برخی همچنان از بتن دستی یا در نهایت از شهرستان‌های دیگر تهیه می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از بتن آماده برای مردم از لحاظ مالی و استحکام به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های آن‌ها را چند برابر کاهش می‌دهد.

بحیرایی با بیان اینکه هزینه بتن آماده استاندارد مقرون به‌صرفه‌تر از بتن دستی است و مقاومت آن قابل اعتمادتر است، افزود: به ازای هر ۲۰مترمکعب یک میلیون تومان به نفع مصرف‌کننده است. همچنین این واحد تولیدی مجهز به آزمایشگاه بتن است که پس از انجام نمونه‌برداری مشتری می‌تواند مقاومت بتن را مشاهده و آزمایش کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده