تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۴۵۱۱۷
مدیر عامل شرکت شستا:

بندر شادگان ظرفیت مناسب برای صادرات کالا را دارد

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت شستا گفت: بندر شادگان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات تولیدی در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است.

به گزارش می‌متالز، علی رستمی چهارشنبه در بازدید از بندرشادگان افزود: با بهره گیری از زیرساخت‌های بندر شادگان می‌توان در جهت توسعه صادرات و واردات برخی محصولات استفاده بهینه کرد.

وی اظهار داشت:موقعیت مکانی و پتانسیل صادراتی بندرشادگان در استان خوزستان استراتژیک است و می‌تواند هزینه صادرات و واردات کالا را کاهش دهد.

مدیر عامل شستا گفت: توسعه کشتیرانی به نفع بندر شادگان و شستا است و باید با جدیت موانع و راهکار‌های توسعه آن بررسی و اجرا شود.

رستمی با بیان این که شستا در مناطق محروم و کم‌برخودار که پتانسیل لازم را دارند سرمایه گذاری خواهد کرد گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی در شادگان آماده سرمایه‌گذاری به خصوص در صنایع پایین دست پتروشیمی در این منطقه هستیم تا زمینه اشتغال، توسعه و محرومیت زدایی در منطقه فراهم شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری مدیر عامل شستا را در بازدید از بندر شادگان همراهی کردند.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است.

این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است.

این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده